عصر خودرو

چگونه ICT ایران و کره جنوبی به تفاهم رسیدند؟

عصر بازار- بعد از حضور رئیس‌جمهور کره جنوبی و همراهانش در ایران تفاهم‌نامه‌های همکاری بین شرکت‌های مخابرات دو کشور با هدف گسترش همکاری در زمینه توسعه خدمات مخابراتی به امضاء رسید و همچنین دو طرف از گسترش همکاری به ویژه در عرصه ICT استقبال کردند.

چگونه ICT ایران و کره جنوبی به تفاهم رسیدند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مخابرات ایران و شرکت مخابرات کره جنوبی (KT) به منظور گسترش همکاری در زمینه توسعه خدمات مخابراتی طراحی شبکه IT و انتقال دانش، توسط رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات کره جنوبی (KT) و جمعی از مدیران شرکت های دو طرف به امضاء رسید.

    در این مراسم برات قنبری -رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران- برنامه مخابرات ایران را توسعه باند پهن ملی در کشور اعلام کرد و گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه همکاری اثربخشی برای توسعه شبکه مخابراتی کشور صورت گیرد. ظرفیت کنونی دیتا در ایران، 4 ترابیت برثانیه است. برنامه آینده مخابرات افزایش این پهنای باند تا 120 ترابیت است.

    وی در ادامه با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران یک اپراتور مخابراتی برتر در منطقه به حساب می‌آید؛ اظهار کرد: با این همکاری‌ها، فرصت‌های جدید برای توسعه کسب وکار در کشور ایجاد شود.

    همچنین رسول سراییان -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- با بیان اینکه شرکت KT از شرکت‌های پیشگام در توسعه باند پهن است، درباره همکاری و انتقال دانش به مخابرات ایران اظهار امیدواری کرد و گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه انتقال دانش ICT به نیروهای متخصص داخلی شرکت مخابرات ایران از یک سو و ایجاد بازار کسب وکار مناسب برای شرکت KT از سوی دیگر است.

    وی افزود: شرکت مخابرات ایران دارای پتانسیل قوی از نظر منابع انسانی است و می تواند پایگاه مناسبی برای کسب وکارهای بین المللی در سایر کشورهای منطقه باشد. بر این اساس این شرکت آمادگی توسعه همکاری در این رابطه را با شرکت KT دارد.

    تای سونگ لی - مدیرعامل شرکت مخابراتی کره جنوبی(KT)- نیز با بیان اینکه کره جنوبی در حوزه شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات رتبه اول در جهان را دارد، گفت: ایران کشور بزرگی است که نیاز به خدمات اینترنتی بالایی دارد و مردم ایران علاقه‌مند هستند از خدمات اینترنتی پیشرفته و با سرعت بالا استفاده کنند. بر این اساس شرکت KT آمادگی همکاری با ایران را دارد تا با تجربیات خود بتواند شرکت مخابرات ایران را در تامین نیازهای اینترنتی و مخابراتی مردم ایران توانمند سازد.

    داوود زارعیان -سخنگوی شرکت مخابرات ایران- نیز به همکاری این شرکت با شرکت مخابرات کره جنوبی در سال گذشته برای اجرای پروژه هوشمندسازی شهر قم اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه با هدف استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های خصوصی کره جنوبی برای توسعه شبکه مخابراتی کشور تدوین و امضاء شد و امضای آن روند اجرای این پروژه و سایر پروژه ها را سرعت خواهد بخشید.

    در ادامه این همکاری‌ها، همچنین رئیس مخابرات کره (KT) با مهدی محتشمی -قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل- دیدار و دو طرف از گسترش همکاری بین دو کشور به ویژه در عرصه ICT استقبال کردند.

    محتشمی با اشاره به سابقه طولانی و تاریخی روابط بین دو کشور، بر اهمیت گسترش همکاریهای همه جانبه به ویژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: همکاری‌های تخصصی دو کشور در زمینه ICT در گذشته بیشتر در لایه پایین دستی بوده ولی ظرفیت‌های بالای دو کشور ایجاب می‌کند این همکاریها در چارچوب طرح‌های راهبردی از جمله سرمایه‌گذاری مشترک در راستای توسعه صنعت حوزه IT و ICT گسترش یابد.

    وی با اشاره به تجربه بالای کره در عرصه گسترش شبکه‌های ICT خواستار گسترش همکاری دو کشور به ویژه در رابطه با ارائه خدمات باند پهن، سرویس‌های ارزش افزوده در پلت‌فرم موبایل، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان در توسعه ICT، اشتغال‌زایی و همکاری همه جانبه در زمینه تحقیق و توسعه شد.

    هوانگ چانگو -رئیس مخابرات کره (KT)- نیز، با اشاره به پیشرفت‌های این کشور در عرصه‌های ICT به ویژه در رابطه با سرعت بالای اینترنت و ارائه خدمات نسل پنجم G5 از گسترش همکاری بین دو کشور در عرصه ICT استقبال کرد.

    وی به شناخت خود از زیرساخت‌های ارتباطاتی ایران اشاره کرد و گفت: باید اساس همکاریهای دو کشور متناسب با نیازهای یکدیگر به ویژه اشتغال‌زایی برای جوانان و در چارچوب «برنامه کسب و کار آینده ICT » تعریف و جزئیات این ایده‌ها در مذاکرات کارشناسی بین دو کشور دنبال شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها