عصر خودرو

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد

قول وزیر صنعت برای رفع ممنوعیت صادارت سیمان به عراق

عصر بازار- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از قول وزیر صنعت برای رفع مشکل ممنوعیت صادارت سیمان به عراق خبر داد و گفت: قرار شده با لغو ممنوعیت صادرات سیمان ایران به عراق این امر در آینده به صورت کانالیزه انجام شود.

قول وزیر صنعت برای رفع ممنوعیت صادارت سیمان به عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عبدالرضا شیخان در رابطه با جلسه روز گذشته هلدینگ‌های سیمان با وزیر صنعت که به منظور بررسی ممنوعیت صادارت سیمان به بازار عراق برگزار شده بود، اظهار داشت: در این جلسه فعالان سیمان موضوعات مختلفی را مطرح کردند و در نهایت وزیر صنعت اعلام کرد که تلاش خود را برای رفع این مشکل انجام خواهد داد.

    وی با بیان اینکه قرار شده با لغو ممنوعیت صادرات سیمان ایران به عراق این امر در آینده به صورت کانالیزه در بخش سیمان و کلینکر انجام شود، افزود: پیش از این هر کسی امکان صادارت سیمان خود را به بازار عراق داشت اما در صددیم در آینده این موضوع را مدیریت کرده و فقط چند شرکت که مزیت صادارتی دارند این اقدام را انجام دهند.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه به نظرمی‌رسد ممنوعیت صادارت سیمان به عراق برطرف شود، گفت: در حال حاضر بازار عراق به دلیل مشکلات مالی و کاهش قیمت نفت نیاز چندانی به سیمان وارداتی ندارد، اما در اوسط تیرماه نیاز آنها به سیمان افزایش یافته و مجبور به واردات هستند.

    شیخان اضافه کرد: در مجموع قرار شده رایزنی ها با بازرگانی عراق انجام و این ممنوعیت که برای تمام کشورها اعمال شده برطرف شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها