عصر خودرو

معاملات محصولات پلیمری با آرامش برگزار شد

تعادل در بازار پتروشیمی

عصر بازار- معاملات محصولات پلیمری امروز پس از اعلام قیمت های پایه در هفته جاری با رقابت برای پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام و پی وی سی ها و برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها دنبال شد.

تعادل در بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، البته امروز حجم تقاضا و رقابت پس از کاهش قیمت های پایه پلی استایرن های معمولی و مقاوم برای این کالاها کاهش یافت.

    به طوری که عرضه 700 تنی پلی استایرن معمولی 1540 به میزان 1530 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 4 هزار و 212 تومان و میانگین خرید آن هم 4 هزار و 457 تومان رقم خورد. همچنین پلی استایرن مقاوم 7240 پتروشیمی تبریز هم که به میزان 750 تن عرضه شده بود، 2170 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 4 هزار و 350 تومان و میانگین خرید آن هم 5 هزار و 468 تومان رقم خورد.

    به این ترتیب بازار امروز شرایط آرام و معمولی ای را پشت سر گذاشت، به طوری که به گفته کارشناسان، بازار پلیمرها به تعادل رسیده است. از این رو امروز پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و بطری کمتر از عرضه تقاضا داشتند و با قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفتند.

    در همین حال پلی اتیلن سبک فیلم 0190 آریاساسول و پلی اتیلن سنگین فیلم 5110 این مجتمع وارد سیستم مچینگ شد، پلی اتیلن سنگین فیلم F7000 مهر هم به میزان 308 تن با قیمت پایه 3 هزار و 693 تومان خریداری شد. اما پلی اتیلن سبک سبک تزریقی گرید 1922 پتروشیمی لاله با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شد. قیمت پایه این کالا 3 هزار و 870 تومان و میانگین قیمت خرید آن هم 3 هزار و 944 تومان بود، این کالا به صورت سلف عرضه شد.

    اما پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی لاله چندان مورد توجه خریداران واقع نشد و بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد. پلی اتیلن سبک خطی 209 پتروشیمی شازند و پلی استایرن انبساطی 300 پتروشیمی تبریز نیز وارد سیستم مچینگ شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها