عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه؛

بورس منتظر اتفاقات حقیقی است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه، بورس را منتظر روی‌دادن اخبار و اتفاقات واقعی در صنایع می‌داند و می گوید: در حال حاضر بازار تا حدی رشد کرده است و برای ادامه این روند نیازمند اتفاقات خوب در بخش حقیقی اقتصاد است.

بورس منتظر اتفاقات حقیقی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    عظیم ثابت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با اشاره به اینکه اخبار مثبت پس از برجام فضای بازار را خوشبینانه کرده است، افزود: از آنجا که معمولا وقتی اخبار مثبت وارد بازار می‌شوند، فضای خوشبینانه‌ای را حاکم می‌کنند. بورس نیز همین وضعیت را تجربه کرد. این امر نیز به این دلیل است که بازار سرمایه چشم‌انداز را معامله می‌کند. به این ترتیب سهم‌هایی که از این اخبار خوش بهره‌مند شدند رشد مناسبی کردند.
    وی ادامه داد: متاسفانه چشم انداز به بازار ایران کوتاه مدت و نوسانگیرانه است و به همین دلیل با افزایش قیمت‌ها برخی از سهام‌داران دست به فروش سهم‌های خود زدند. به این ترتیب اگر این اخبار خوش با اخبار واقعی همراه نشود بازار دچار افت می‌شود که اکنون بازار ایران در این وضعیت قرار دارد.
    سرپرست عملیات بازار تامین سرمایه آرمان بیان کرد: در حال حاضر بورس تا حدی رشد کرده است و برای ادامه این روند نیازمند اتفاقات خوب در بخش حقیقی اقتصاد است. این فضا در سال 92 نیز مشاهده می‌شد با این تفاوت که وضعیت فعلی با توجه به گشایشات سیاسی انجام شده بسیار بهتر از آن سال است.
    ثابت با اشاره به اینکه عقد قراردادها و مذاکرات با سرمایه‌گذاران خارجی زمان‌بر است، اظهار کرد: ایران با توجه به نرخ بازدهی مناسبی که دارد برای خارجی‌ها بسیار جذاب است. اما باید در کنار این مهم بستر مناسبی نیز در داخل کشور فراهم شود.
    به گفته وی، فضای شفاف با قوانین بین‌المللی می‌تواند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها