عصر خودرو

رشد ۲۲ درصدی تجارت ایران و اروپا در نخستین ماه پسا برجام

عصر بازار- مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در نخستین ماه پس از اجرای برجام ۲۲ درصد رشد کرد و به ۱.۲۳۲ میلیارد یورو رسید.

رشد ۲۲ درصدی تجارت ایران و اروپا در نخستین ماه پسا برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و 28 کشور اروپایی در نخستین ماه پس از اجرای توافق هسته ای رشد 22 درصدی داشته است.

    مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در فوریه سال 2015 بالغ بر 1.011 میلیارد یورو اعلام شده بود در مدت مشابه سال جاری میلادی به 1.232 میلیارد یورو افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در فوریه 2016 رشد 25 درصدی و واردات این اتحادیه از ایران رشد 35 درصدی داشته است.

    کشورهای اروپایی در فوریه سال میلادی گذشته 427 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند. این رقم در فوریه امسال به 533 میلیون یورو افزایش یافته است. واردات از ایران نیز که در فوریه 2015 بالغ بر 99 میلیون یورو بوده در مدت مشابه امسال به 134 میلیون یورو افزایش یافته است.

    با این وجود صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال کاهش 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 169 میلیون یورو رسیده است. واردات آلمان از ایران نیز افت 3 درصدی داشته و به 28.6 میلیون یورو رسیده است.

    صادرات ایتالیا به ایران در نخستین ماه پس از اجرای توافق هسته ای رشد قابل توجه 75 درصدی داشته و به 111 میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز در همین ماه با 59 درصد رشد 33.4 میلیون یورو گزارش شده است.

    فرانسه در فوریه امسال 2.7 میلیون یورو، اسپانیا 18.1 میلیون یورو و انگلیس 3 میلیون یورو از ایران واردات داشته اند. صادرات این سه کشور به ایران نیز به ترتیب 46.4 میلیون یورو، 18.4 میلیون یورو و 8 میلیون یورو اعلام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها