عصر خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای خرید اوراق صکوک اسلامی

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که امسال حجم بالایی از اوراق صکوک اسلامی در بازار سرمایه با ضمانت دولت منتشر می شود، از سرمایه گذاران خارجی برای خرید این اوراق که ریسک پایین و بازدهی بالایی دارد، دعوت کرد.

دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای خرید اوراق صکوک اسلامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی طیب نیا روز سه شنبه در هشتمین کنفرانس بین المللی بازار سرمایه اسلامی، استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی و رشد اقتصادی را از برنامه های اصلی دولت ایران اعلام کرد.
    وی اضافه کرد: دولت ایران عزم جدی دارد تا روش های جدید تامین مالی و ابزارهای مالی اسلامی را به سایر کشورها معرفی کند.
    وی با بیان این که پیشنهاد ویژه برای سرمایه گذاران خارجی دارد، گفت: سرمایه گذاری در ایران در سال جاری و همچنین سال های پیش رو فرصتی استثنایی برای سرمایه گذاران خارجی که قصد حضور در بازار سرمایه اسلامی و ایرانی دارند به شمار می رود.
    طیب نیا با بیان این که با توجه به این که حجم بالایی از اوراق صکوک اسلامی در سال 1395 با پشتوانه و ضمانت دولتی منتشر خواهد شد، ادامه داد: یکی از جاذبه های سرمایه گذاری خارجی خرید اوراق صکوک اسلامی دولت ایران خواهد بود که هم ریسک پایینی دارد و هم از بازدهی کم نظیری برخوردار است.
    وی به برگزاری کنفرانس بین المللی بازار سرمایه اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران از معدود کشورهایی است که تمامی بازارهای پولی، بیمه ای و سرمایه ای آن براساس عقود و ضوابط اسلامی طراحی شده است.
    طیب نیا گفت: در چهار دهه ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد مسیر پرشتابی برای توسعه بازارهای سرمایه اسلامی طی شده به گونه ای که امروز بانک های ایرانی در میان بزرگ ترین بانک های جهان اسلام قرار گرفته اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها