عصر خودرو

امضای تفاهم نامه یک میلیارد یورویی ایمیدرو و شرکت پوسکو

عصر بازار- با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت «پوسکو» (POSCO) ، ایران و کره جنوبی همکاری های خود را در زمینه فولاد و صنایع مرتبط گسترش می دهند.

امضای تفاهم نامه یک میلیارد یورویی ایمیدرو و شرکت پوسکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، تفاهمنامه مذکور بین مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و " اوه جوون کاون " (OH-JOON KWON) در حاشیه سفر رییس جمهوری کره به تهران امضا شد. مدت زمان تفاهمنامه امضا شده بین ایمیدرو و پوسکو دو سال تعیین شده است.
    بر اساس این تفاهم نامه همکاری که ارزش آن یک میلیارد یورو است، شرکت پوسکو و ایمیدرو در زمینه فولاد و صنایع مرتبط از تجارب و دانش فنی یکدیگر استفاده خواهند کرد. این در حالی است که ایران نیز در صنعت فولاد در بخش احیاء مستقیم از تجربه و دانش بالایی بهره مند است به طوری که برخی از طرح های جدید فولادی با استفاده از فناوری ایرانی (PERED) در حال اجرا است.

    یکی از نکات همکاری های جدید ایران با کشورهای صاحب فناوری،‌ انتقال دانش فنی به داخل کشور است که شاید بتوان از آن به عنوان یکی از پایه های تقویت همکاری ها یاد کرد. در کنار این امر تامین مالی و ورود سرمایه خارجی برای طرح های ایران از اهمیت مشابهی برخوردار است. موضوعی که در تفاهم نامه فوق الذکر با کره جنوبی مورد تاکید واقع شده است.

    شرکت پوسکو در سال 1968 برای توسعه صنعت فولاد در شهر پوهانگ کره جنوبی تاسیس شد و اکنون در صنایع معدنی همچون فولاد (نظیر نورد گرم و سرد، ورق فولادی، گالوانیزه، ضد زنگ و ورق خوردرو)، فلز منیزیم و تیتانیوم و آلومینیوم فعالیت دارد و یکی از بزرگترین فولادسازان جهان است که تجارب و توانایی های بالایی در مهندسی و ساخت دارد. این شرکت در سال 2015 بیش از 52 میلیارد دلار درآمد داشته اما این رقم در سال 2011 افزون بر 62 میلیارد دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها