عصر خودرو

مقام مسئول:

رئیسان مناطق آزادکشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار گردهم می آیند

عصر بازار- دبیر نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) با اشاره به برگزاری این اجلاس در چابهار، این اجلاس را یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی پس از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در این منطقه عنوان کرد.

رئیسان مناطق آزادکشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار گردهم می آیند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمود احمدی افزادی روز سه شنبه در نشستی خبری در تهران به مناسبت برگزاری این اجلاس ، افزود: حدود 30 شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار اعلام آمادگی کردند. علاوه بر کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، کشورهایی مانند روسیه، نیجریه و ژاپن از طرف‌های اصلی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار محسوب می‌شوند.
    وی افزود: در حاشیه برگزاری اجلاس چابهار ، مذاکراتی بین نمایندگان 11 وزارتخانه کشور و شرکت کنندگان در این اجلاس برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت. همچنین نمایشگاهی در حاشیه این اجلاس برگزار خواهد شد.
    «حامدعلی مبارکی» مشاور امور بین‌الملل دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در این نشست خبری گفت: یکی از موضوع های مهم دو دهه گذشته ‌پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت بوده و برگزاری این اجلاس در چابهار و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران و بندر اقیانوسی- تجاری و صنعتی این منطقه ، مسیر دستیابی ایران را به بازارهای جهانی هموار می کند.
    مبارکی افزود: ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس در چابهار و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران و بندر اقیانوسی- تجاری و صنعتی چابهار به توسعه تجارت کشور در دوره پس از تحریم کمک می کند.
    وی با اشاره به حضور 21 کشور جهان در اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند، افزود: هفت کشور ناظر و طرف گفت و گو با ایران یعنی آمریکا، فرانسه، آلمان، مصر، چین، انگلیس و ژاپن نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.
    رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار افزود: این اجلاس با هدف افزایش سطح همکاری‌ کشورهای شرکت کننده در زمینه‌های تجارت، امنیت دریایی، تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در بخش‌های شیلات، لجستیک، افزایش تعاملات آکادمیک و علمی، تعامل‌های فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.
    وی جلب نظر سرمایه‌گذاران کشورهای عضو برای همکاری در ایران به‌ویژه در مناطق آزاد و دستیابی به رشد سرمایه‌گذاری در این مناطق به‌ویژه چابهار از طریق حضور فعال در اجلاس و ایجاد دبیرخانه دائمی آن در ایران و چابهار، گسترش و تقویت حوزه فناوری اطلاعات( IT ) در کشور، استان و منطقه آزاد چابهار با استفاده از توان و تکنولوژی کشورهای عضو اجلاس و تعامل با برخی از کشورهای مشاور و تأثیرگذار در اجلاس برای همکاری در سایه برگزاری اجلاس را از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد.
    وی تاکید کرد، تلاش مدیران بخش های مختلف منطقه فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها برای فعالیت سرمایه گذاران است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها