عصر خودرو

پنجمین ماه ۲۰۱۶ با قدرت‌نمایی طلا شروع شد

حضور مقطعی اونس در کانال ۱۳۰۰

عصر بازار- ماه مه نیز به کام فلز زرد آغاز شد. دوشنبه در اولین روز کاری از پنجمین ماه سال ۲۰۱۶ میلادی، اونس طلا به کانال ۱۳۰۰ دلار رفت، گرچه قیمت‌های بالا در برخی مقاطع سودگیری معامله‌گران و در نتیجه افت قیمت‌ها را در پی داشت. اونس هفته گذشته با ۶۰ دلار جهش به قیمت ۱۲۹۲ دلار رسید تا هفته جدید کاری نیز با خوش‌بینی به ادامه رشد ارزش طلا آغاز شود.

حضور مقطعی اونس در کانال ۱۳۰۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بازارهای جهانی اولین روز کاری هفته را با قیمت 1290 دلار آغاز کردند و بعد تحت‌تاثیر عوامل فنی و بنیادی با رشد بیشتری روبه‌رو شدند. در حالی که بهبود چهره فنی طلا در هفته‌های گذشته، خریدهای فنی ماه مه را متاثر کرده بود، افت شاخص دلار و شاخص‌های بورس نیز به کمک این کالای گرانبها آمدند. بازارهای سهام روز گذشته با افت روبه‌رو شدند، از جمله بورس توکیو 3 درصد سقوط کرد.

    نگرانی‌های آسیایی، ین ژاپن را که پناهگاه ارزی است بازهم رشد داد تا شاخص دلار به قعر 18 ماهه برود. علاوه‌بر نگرانی‌ها، افت ارزش دلار نیز به افزایش خرید طلا ترجمه شد. بالاترین قیمت طلا در صبح دیروز 1304 دلار بود هرچند تا ساعت 7 عصر دوشنبه به 1291 دلار بازگشت و هم اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی اولین روز کاری هفته جدید رقم خورده باشد. بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با واکنش مأیوسانه سرمایه‌گذاران به عدم تصویب تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی ژاپن در هفته گذشته و صعود ارزش ین، معاملات هفته جاری را در سطح ضعیف‌تری آغاز کردند. به گزارش «ایسنا»، شاخص ام‌اس‌سی‌ای بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه به‌جز ژاپن 4/ 0 درصد عقب نشست. شاخص نیک‌کی توکیو با 5/ 3 درصد کاهش مواج شد درحالی‌که کسپی کره جنوبی 7/ 0 درصد کاهش یافت. شاخص اس‌اند‌پی/ ای‌اس‌ایکس 200 استرالیا 2/ 0 درصد از ارزش خود را از دست داد و بازارهای سهام در فیلیپین و اندونزی هم در سطح پایین‌تری ایستادند. دوشنبه بازارهای هنگ‌کنگ، شانگهای، تایوان و سنگاپور به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بودند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، نشست سیاستگذاری بانک مرکزی ژاپن در روز پنج‌شنبه برخلاف انتظارات بازارها بدون تغییر سیاست پولی به پایان رسید. بازارهای ژاپن روز جمعه به مناسبت تعطیلات ملی بسته بودند و در زمان گشایش معاملات در روز دوشنبه با یأس بیشتری روبه‌رو شدند؛ زیرا نظرسنجی ماهانه مدیران خرید بخش تولید وخامت بیشتر وضعیت این بخش را نشان داد. در این بین افزایش ین در برابر دلار به صادرکنندگان ژاپنی لطمه زد، زیرا سود خارجی آنها زمانی که ین ضعیف‌تر می‌شود رشد می‌کند. به گفته شین اولیور، مدیر استراتژی سرمایه‌گذاری‌ ای‌ام‌پی کپیتال اینوسترز، انتظار می‌رود بازار در کوتاه‌مدت همچنان نوسان بالایی داشته باشد. نگرانی‌ها در روز گذشته قیمت نفت را نیز پایین آورد اما افت قیمت نفت چندان طلا را تحت‌تاثیر قرار نداد. تحلیلگران هشدار داده‌اند که افزایش اخیر قیمت نفت به‌دلیل سفته‌بازی سرمایه‌گذاران بوده است درحالی‌که ذخایر نفت همچنان بالا مانده‌اند و نظرسنجی‌های متعدد از افزایش تولید اوپک در ماه آوریل حکایت دارند.

    اونس طلا در حالی هفته جدید را با قدرت آغاز کرده که نظرسنجی‌های کوتاه‌مدت نیز از ادامه رشد طلا می‌گویند. در نظرسنجی تازه کیتکو از مخاطبان 827 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 604 نفر معادل 73 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 130 نفر معادل 16 درصد، کاهش قیمت‌ها را در هفته کاری جاری پیش‌بینی کرده‌اند. 93 نفر معادل 11 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از کارشناسان 21 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 15 نفرمعادل 71 درصد، افزایش و 5 نفر معادل 29 درصد، کاهش قیمت‌ها را در روزهای پیش‌رو پیش‌بینی کرده‌اند. هیچ کارشناسی در این نظرسنجی نظری خنثی نداشته است.

    عاملی که در ادامه هفته بیش از دیگر عوامل اثرگذار مورد توجه معامله‌گران خواهد بود، روند ارزش دلار است. ادامه تضعیف دلار می‌تواند اونس را در کانال 1300 دلار تثبیت کند. در کنار این عامل، همه در انتظار گزارش روز جمعه دولت آمریکا از میزان اشتغالزایی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ماه آوریل نیز هستند. داده‌های این گزارش بر دید مقام‌های کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره اثرگذار است. فعلا افزایش نرخ بهره وجوه فدرال در آینده نزدیک دور از ذهن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها