عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

تکروی سررسید شهریور در معاملات آتی سکه

عصر بازار- معامله‌گران سکه دیروز در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران برخلاف نخستین روز هفته با احتیاط بیشتری به معامله پرداختند؛ براین اساس در دومین روز هفته سکه با ۲ هزار تومان افت به بهای یک میلیون و ۴۸ هزار تومان رسید و دلار نیز با ۵ تومان کاهش به قیمت ۳هزار و ۴۵۵ تومان معامله شد.

تکروی سررسید شهریور در معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، درمعاملات روز گذشته بورس کالا از پنج سر رسید بازار آتی چهار سر رسید منفی و سر رسید شهریور ماه مثبت شد. به این ترتیب روز گذشته سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش 1/52درصدی با نرخ یک میلیون و 52 هزار تومان معامله شد، سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و65 هزار تومان به فروش رسید و افت 0/02 درصدی را تجربه کرد؛ این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 78 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/03 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 96هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0/03 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 122 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/21 درصدی را تجربه کرد.

    حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (یکشنبه) به بیش از 7هزار و 382 قرارداد و به ارزش بیش از 823 میلیارد ریال رسید

    از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، معامله‌گران سکه نیز بیشتر در موقعیت احتیاطی قرار داشتند و خبر کمتری از معاملات سنگین بود. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در بازه محدود یک میلیون و 46 هزار تومان تا یک میلیون و 49 هزار تومان نوسان کرد. عامل اصلی جا به جایی قیمت سکه در روز یکشنبه تغییرات حرکتی دلار بود. در واقع کاهش ارزش شاخص ارزی بود که در روز یکشنبه به افت 2 هزار تومانی سکه و رسیدن آن به قیمت یک میلیون و 48 هزار تومان منجر شد. به نظر می‌رسد معامله‌گران سکه پیش از شروع بازارهای جهانی ترجیح دادند که در لاک احتیاط فرو روند و در انتظار آشکار شدن روند قیمت طلای جهانی باشند که در روز جمعه تا آستانه هزار و 300 دلار بالا رفته بود. برخی سکه‌بازان در انتظار عبور اونس از مرز هزار و 300 دلار هستند، حال آنکه دسته بیشتری انتظار اصلاح افزایش روز جمعه و کاهش قیمت را دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها