عصر خودرو

جزییات توافق ایران و کره‌جنوبی درحوزه آب و انرژی

عصر بازار- دو تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های منابع آب و انرژی بین وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزارت زمین، زیر ساخت و حمل و نقل و وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی امضا شد.

جزییات توافق ایران و کره‌جنوبی درحوزه آب و انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این یادداشت تفاهم‌ها در حاشیه امضای 19 تفاهم‌نامه همکاری بین تهران و سئول در حضور روسای‌جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی امضا شد که آیین امضای این اسناد دقایقی پیش در مجموعه سعدآباد تهران برگزار شد.

    یادداشت تفاهم‌های همکاری در زمینه آب بین مهندس "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو و "کانگ هوین" وزیر زمین، زیر ساخت و حمل و نقل کره‌جنوبی امضا شد.

    بر اساس این یادداشت تفاهم، زمینه‌های همکاری طرفین در 9 بخش شامل توسعه سیاست‌های درنظر گرفته شده در بخش منابع آب برای بهبود مصرف آب و ارتقای راندمان مدیریت آب، مدیریت هوشمند آب بر اساس فنآوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه و بهره‌برداری و مدیریت منابع آب (در رابطه با سدها، سیستم‌های تأمین آب و نمک زدایی آب دریا)، تقویت مدیریت ایمنی سدها به‌منظور آماده سازی برای بارش‌های غیر طبیعی، زمین لرزه‌ها و تأسیسات فرسوده، ساماندهی رودخانه‌ها، استقرار استانداردهای مرتبط با فن‌آوری مدیریت آب، برنامه‌ریزی برای استقرار حکمرانی در مدیریت آب، آموزش و ظرفیت‌سازی برای مدیران منابع آب در نظر گرفته شده است.

    همچنین در این مراسم یادداشت تفاهم در زمینه توسعه نیروی برق و صنایع جدید انرژی بین وزیر نیروی ایران و "جو هوانگ وان" وزیر تجارت، صنعت و انرژی جمهوری کره امضا شد.

    طرفین در این تفام نامه توافق کردند در زمینه‌های نیروگاه‌های حرارتی با راندمان بالا، انتقال و توزیع نیروی برق، شبکه‌های هوشمند و اطلاعات و فن آوری مربوطه، بهره‌وری انرژی، سیستم‌های ذخیره انرژی، انرژی‌های‌نو و تجدیدپذیر، همکاری در حوزه‌های فوق بین نهادهای مرتبط در دو کشور و انجام پروژه‌های مشترک در کشورهای ثالث همکاری دوجانبه داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو