عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

کره جنوبی نباید به ایران به چشم مصرف‌کننده نگاه کند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های کره جنوبی دیگر نباید به ایران به چشم کشوری مصرف‌کننده بنگرند تا همکاری دو کشور بلندمدت و طولانی شود.

کره جنوبی نباید به ایران به چشم مصرف‌کننده نگاه کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولی الله افخمی راد در دیدار «هاک‌ دو کیم» معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، تاکید کرد «ایران به عنوان هاب تولید و صادرات کالا در منطقه است؛ اقتصاد ما دیگر متکی بر نفت نیست».
    افخمی راد ادامه داد: پارسال میزان صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی کشور ما بیش از 60 میلیارد دلار بود که این نشان می‌دهد اتکای اقتصاد ایران به نفت به 40 درصد رسیده است.
    وی افزود: اکنون بانک‌های کره‌ای در کنار شرکت‌های بزرگ و مطرح این کشور در ایران حضور دارند و این مساله نشان می‌دهد نگاه کره‌ای‌ها به ایران تغییر کرده است و گسترش روابط اقتصادی با امن‌ترین کشور منطقه را خواستارند.
    افخمی راد ادامه داد: امکانات، فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری با ایران به نسبت سایر کشورهای همسایه بیشتر است و امیدوارم با توجه به رفع تحریم‌ها و موانع، شاهد امضای قراردادهای متعدد در بخش‌های مختلف با کره جنوبی باشیم.
    وی ابراز امیدواری کرد سفر این هیات تجاری که همسو با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران است، سرآغازی برای گسترش روابط اقتصادی دو طرف باشد.
    افخمی‌راد افزود: حضور رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پس از 40 سال در تهران، گواه اهمیت ایران برای این کشور است؛ با وجود این، ما از کره‌ای‌ها انتظار داریم نگاه خود را به ایران تغییر دهند و به دنبال همکاری مشترک با کشور ما باشند.

    ** آمادگی کره جنوبی برای به اشتراک گذاری فناوری با ایران
    «جائه هونگ کیم» رئیس سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی (کترا)، در این دیدار تاکید کرد «کره‌ای‌ها آماده اند فناوری و دانش خود را در زمینه های مختلف و در قالب همکاری‌های مشترک در اختیار ایران قرار دهند.
    هونگ کیم افزود: رفع تحریم‌های بین‌المللی این امکان را ایجاد کرده است که سئول و تهران روابط خود را گسترش دهند، روابطی که به دلیل تحریم‌ها به 100 میلیون دلار رسیده و نسبت به گذشته کاهش یافته است.
    وی گفت: تهران همواره دوست خوبی برای سئول بوده است و نمایندگان شرکت‌های بزرگ کره جنوبی و رئیس جمهوری این کشور برای نشان دادن تمایل خود به گسترش روابط با ایران به تهران سفر کرده‌اند و ما امیدواریم این سفر دستاوردهای خوبی برای هر دو طرف داشته باشد.
    «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی قرار است فردا دوشنبه با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت‌وگو کند.
    این نخستین سفر یک رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور (سال 1962 میلادی) به شمار می‌رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها