عصر خودرو

تحلیلگر ارشد بازارهای مالی مطرح کرد؛

اوراق سلف خودرو، ابزاری جذاب برای خودروسازان و سرمایه گذاران

عصر بازار- انتشار اوراق سلف خودرو در بورس کالای ایران، علاوه بر رفع معایب پیش فروش سنتی خودرو، کمک بسزایی بر تامین سرمایه در گردش خودروسازان خواهد کرد.

اوراق سلف خودرو، ابزاری جذاب برای خودروسازان و سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی و مدرس دانشگاه با بیان مطلب فوق گفت: این ابزار مالی که در جهت کمک به تأمین مالی به صنعت خودرو شکل خواهد گرفت این قابلیت را دارد که پیش فروش سنتی خودرو توسط شرکت های خودرو ساز را در چارچوب قوانینی خاص و مقررات بازار سرمایه قرار دهد؛ به طوریکه در صورت استفاده از این اوراق توسط خودرو سازان برای پیش فروش خودرو، معایب فعلی پیش فروش های سنتی برای خودرو ساز و خریداران به مرور زمان رفع می شود.

    سعید اسلامی بیدگلی، با استقبال از این طرح افزود: راه اندازی بازار اوراق سلف و گواهی خودرو در بورس کالای ایران و زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار نشان می دهد که بازار شفافی پیش روی خریدارن خواهد بود. از سویی نیز فضای کنونی بازار خودرو و روند کاهنده تورم نشان می دهد که با ایجاد شرایط تامین مالی برای خودروسازان و تشکیل فرصت مناسب برای کسب سود خریداران، تقاضای سفته‌بازی برای خرید این اوراق کاهش پیدا خواهد کرد و مشتریان زیادی برای خرید جذب این بازار خواهند شد که همین موضوع سبب تنظیم حجم تقاضای اوراق با عرضه خواهد شد.

    وی به مزیت های انتشار اوراق سلف خودرو اشاره کرد و افزود: از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌های اوراق مذکور این است قطعا خودرو ساز تخفیف هایی به عنوان انگیزه مشارکت برای خریدار در نظر خواهد گرفت و سود بیشتری از بهره بانکی برای آن در نظر خواهد داشت که این عوامل می تواند جاذبه مناسبی برای سرمایه گذاران باشد.

    وی در پایان تاکید کرد: شفافیت در تعهدات طرفین در کنار تامین مالی خودروسازان از مسیری مطمئن، از ویژگی های اصلی اوراق خودرو به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها