عصر خودرو

تحلیل تکنیکال درباره فلز سرخ چه می‌گوید؟

سقوط قریب‌الوقوع مس به زیر ۵۰۰۰ دلار

عصر بازار: به نظر می‌رسد با افزایش نگرانی ها در مورد کاهش میزان تقاضای مس در چین، قیمت مس می‌تواند تا سطح ۵۰۰۰ دلار در هر تن کاهش یافته و از آن پس درها برای کاهش بیشتر قیمت فلز سرخ تا سطح ۴۷۱۰ دلار به ازای هر تن که کمترین قیمت ثبت شده از جولای سال ۲۰۰۹ است باز است.

سقوط قریب‌الوقوع مس به زیر ۵۰۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت مس در بازار فلزات لندن دیروز دوشنبه کاهش یافت و با ثبت قیمت 5142 دلار در هر تن، کمترین قیمت خود را در 6 سال اخیر ثبت کرد. قیمت مس از بالاترین قیمت ثبت شده در ماه می بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

    کاهش قیمت مس و شکسته شدن سطح قیمت 5630 دلار در هر تن منجر شده است بسیاری از سرمایه‌گذارن چشم‌انداز بازار مس را مناسب ارزیابی نکنند.

    کاش کارمال، تحلیلگر تکنیکال موسسه ساسدن فایننشال می‌گوید: مقاومت سطح قیمتی 5400 دلار در هفته گذشته بسیار کم بود و به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد. رسیدن قیمت‌ها به سطح زیر 5000 دلار دور از انتظار نیست.

    در حال حاضر میانگین قیمت 200 ماه اخیر مس در سطح 5000 دلار در هر تن قرار دارد.

    یکی از تاجران بازار که از تحلیل‌های تکنیکال در معاملات خود استفاده می‌کند می‌گوید: اگر سد قیمت 5000 دلار شکسته شود آنگاه مسیر برای کاهش تا سطح 4710 دلار در هر تن باز می‌شود. او ادامه می‌‌دهد: در حال حاضر هیچ عاملی وجود ندارد که قیمت مس را افزایش دهد و به نظر می‌رسد راه زیادی تا رسیدن به آن نقطه (4710 دلار) نمانده است.

    از سوی دیگر تحلیل‌گران معتقد هستند بازگشت قیمت مس به سطح بالای 5400 دلار در هر تن بدون وقوع محرک خاصی مانند افزایش تسهیلات مالی در چین میسر نیست.

    برچسب ها