عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده:

احتیاط سهام‌داران کندی روند مثبت شاخص را رقم زده است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: درحال حاضر وقفه بورس به دلیل ابهامات در محقق شدن پیامدهای برجام و پیش‌بینی‌های مثبت این رویداد است و آثار احتیاط سهام‌داران کندی روند مثبت شاخص را رقم زده است.

احتیاط سهام‌داران کندی روند مثبت شاخص را رقم زده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    فردین آقابزرگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» گفت: وضعیت بی‌وزنی کنونی بورس و شاخص کل نمایی تقریبا صحیح از واقعیت اقتصاد و سیاست ایران می‌دهد. در حال حاضر وقفه بورس به دلیل ابهامات در محقق شدن برجام و پیش‌بینی‌های مثبت این رویداد است.

    وی افزود: فعالان اقتصادی در خصوص عملیاتی شدن برجام و خبرهای خوش سیاسی به ویژه قردادهای همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی پرسش‌هایی دارند که موجب شده چاشنی احتیاط و میانه‌رویی را را لحاظ کنند. همین مورد نیز سبب وضعیت فعلی بازار است. به این ترتیب سرمایه‌گذاران روی تصمیماتی که می تواند روی بازار تاثیر داشته باشد حساس هستند و منتظر اجرایی شدن اخبار خوش سیاسی هستند.

    به گفته این فعال بازار سرمایه، آثار احتیاط سهام‌داران کندی روند مثبت شاخص را رقم زده است.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در پیش‌بینی روند بعدی شاخص بورس نیز متذکر شد: ادامه روند صعودی شاخص به نتایج حاصل از گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها بستگی دارد و اگر این نتایج مثبت باشد می‌تواند در کنار کاهش سود سپرده‌های بانکی، رشد صعودی ملایم شاخص را رقم بزند.

    آقابزرگی در خصوص پیش‌بینی شرکت‌ها برای سال جاری نیز بیان کرد: پیش‌بینی برای سال 95 در انتهای سال 94 انجام شد که به مراتب خوشبینانه‌تر و مثبت‌تر از سال پیش بود. اما ادامه ابهامات در بازار در نحوه انتشار اطلاعات این شرکت‌ها تاثیرگذار است و احتیاط را در این پیش‌بینی‌ها به همراه می‌آورد.

    وی همچنین به سهام‌داران توصیه کرد: سهام‌داران با اتکا به تحلیل‌های کارشناسی و در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت سهم بخرند و در حال حاضر بورس بهترین زمینه و بستر برای کسب سود است. ضمن اینکه در شرایط کنونی سفته‌بازی جواب نخواهد داد و برای کسب سود در کوتاه مدت بازار مناسب نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها