عصر خودرو

عزم مسئولان برای رفع ابهامات بودجه‌ای، دید سرمایه‌گذاران را مثبت کرده است

عصر بازار- رسول جاویدی گفت: به نظر می‌رسد اقدامات در خصوص رفع ابهامات بودجه‌ای از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته تا این بار شاهد اخلال در روند سودآوری شرکت‌های بورسی نباشیم که رفع این موارد، قطعا در رفتار سرمایه‌گذاران اثرگذار است.

عزم مسئولان برای رفع ابهامات بودجه‌ای، دید سرمایه‌گذاران را مثبت کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری بازار «عصربازار» به نقل از سنا، رسول جاویدی، مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری سبدگردان‌ داریوش اظهار داشت: همواره با نزدیک شدن به اواخر سال، مباحث مربوط به بودجه سال آینده داغ می‌شود و اخبار و گمانه‌زنی‌هایی در مورد فاکتورهای اثرگذار بر بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی منتشر می‌شود.

    وی اظهار داشت: امسال هم شایعاتی در مورد نرخ خوراک و حامل‌های انرژی و سایر موارد مطرح شد اما سیگنال‌های مثبتی که از سوی مسئولان برای توجه ویژه به سودآوری شرکت‌های بورسی به بازار مخابره می‌شود، یک امیدواری مضاعف را در میان فعالان بازار ایجاد کرده است.

    جاویدی افزود: به نظر می‌رسد اقدامات در خصوص رفع ابهامات بودجه‌ای از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته تا این بار شاهد اخلال در روند سودآوری شرکت‌های بورسی نباشیم که رفع این موارد، قطعا در رفتار سرمایه‌گذاران اثرگذار است.

    مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری سبدگردان‌ داریوش در ادامه به دلایل رشد این روزهای بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که به دلیل کاهش‌های پیاپی بهای سهام شرکت‌ها در ماه‌های اخیر، قطعا روند بازار تغییر می‌کرد و یکی از دلایل اصلی بازگشت بازار نیز ارزندگی قیمت‌ها بوده است.

    وی افزود: بسته حمایتی 10 بندی سازمان بورس نیز تا حدود زیادی توانست بیانگر عزم جدی متولیان بازار برای احیای معاملات باشد که موضوع بیمه سهام سهامداران با پرتفوی زیر 100 میلیون تومان نیز نشان دهنده ارزندگی بازار در شرایط فعلی است.

    جاویدی تصریح کرد: گزارش‌های خوب 6 ماهه شرکت‌ها در روند تولید، فروش، درآمد و سودآوری نیز روند مطلوبی داشت و در کنار همه این موارد، رشد نرخ ارز نیز توانست روند بازار سهام را در ریل واقعی خود قرار دهد.

    برچسب ها