عصر خودرو

پهلوگیری نخستین کشتی لاینر خط RCL تایلند در بندرشهید رجایی

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم های اقتصادی در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران پهلو گرفت.

پهلوگیری نخستین کشتی لاینر خط RCL تایلند در بندرشهید رجایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی یکشنبه اعلام کرد: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در دنیاست که کالا را به صورت مستقیم و بی واسطه وارد بنادر می کند.
    وی به مشخصه نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی300 متر طول و 11.8 متر آبخور داشت و جزو کشتی های اقیانوس پیما به شمار می رود که در سال 2001 ساخته شده است.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ظرفیت این کشتی ها را 6 هزار و 627 TEU اعلام کرد و گفت: 531 TEU کانتینر صادراتی و یکهزار و 27 TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شمار پنج ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.
    ایدنی اضافه کرد: میانگین (نرم) عملیات تخلیه و بارگیری 75 کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با میانگین های استاندارد در بنادر پیشرفته دنیاست.
    وی گفت: کشتی Diaporos از بندر جبل علی امارات وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از 22 ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از مزایای تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران عنوان کرد.
    خط کشتیرانی RCL تایلند که از خطوط معتبر کشتیرانی دنیاست که تحت پرچم لیبریا به آب های ایران تردد خود را از سر گرفت.
    بندرشهید رجایی با بهره مندی از 40 پست اسکله سریع ترین مسیر دریایی برای کشتی ها در کریدور شمال - جنوب است.
    این بندر با برخورداری از 18 دستگاه جرثقیل بزرگ کانتینر، 93 ترانستینر صفافی و دو هزار و 400 هکتار پسکرانه توانسته به واسطه خدمات برتر، ارزش افزوده جهانی ایجاد کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها