عصر خودرو

سقوط بازار چین، موجب شد:

کمر علی بابا با افت ۳۵ درصدی قیمت شکست

عصر بازار: هشتمین روز افت قیمت سهام شرکت علی بابا در حالی به ثبت رسید که امیدی به بهبود اوضاع اقتصادی چین نمی رود.

کمر علی بابا با افت ۳۵ درصدی قیمت شکست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، گروه هلدینگ علی بابا، به عنوان یکی از بزرگترین عرضه های اولیه دنیا که توانست تأمین مالی بسیار مناسبی را از بازار آمریکا به دست آورد در آخرین ساعات معاملاتی افت شدیدی را متحمل شد.

    بر اساس این گزارش، افت شدید شاخص های معاملاتی در بازار شانگهای و شن ژن، یکی از عوامل اصلی افت قیمت سهام شرکت چینی علی بابا شد.

    با این که، علی بابا در بازار آمریکا معامله می شود اما اوضاع اقتصادی کشور چین، به عنوان مبدا فعالیت این شرکت، تأثیر زیادی بر قیمت سهام آن داشته است.

    افت میزان فروش شرکت علی بابا، با وجود اقتصاد نا به سامان چین، امری اجتناب ناپذیر است.

    قیمت سهام این شرکت در آخرین ساعات معاملاتی با افت 0.4 درصدی همراه شد و نسبت به ماه نوامبر که بیشترین میزان قیمت را داشت تا به حال، افت 35 درصدی را متحمل شده است.

    سهام شرکت های چینی که در بورس های آمریکا معامله می شوند در سه هفته گذشته و در پی نوسان شدید اقتصادی در چین، همگی با روند کاهشی همراه بودند در حالی که میزان تولیدات در چین نیز با کاهش همراه بوده است.

    در این بین، سرمایه گذاران نیز به تدریج پرتفوی خود را از سهام شرکت های چینی خالی می کنند تا این نوسانات سرمایه گذاری آنها را تحت تأثیر قرار ندهد .

    این در حالی است که، شرکت علی بابا اعلام کرده است که تا روزهای آتی گزارش عملکرد مالی سه ماهه خود را منتشر خواهد کرد.

    گیل لوریا، تحلیل گر کارگزاری Wedbush در لس آنجلس در این خصوص اظهار داشت: با ارائه گزارش علی بابا در روزهای آتی سهامداران نسبت به خرید جنس های چینی موجود در سایت بسیار با احتیاط عمل می کنند .

    در ادامه، قیمت سهام شرکت هلدینگ LightInTheBox ، یک وب سایت خرید و فروش در چین با افت 9.3 درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام شرکت هلدینگ بین المللی Jumei با افت 6.7 درصدی معاملات را ادامه داد .

    برچسب ها