عصر خودرو

رعایت استانداردها گامی برای حضوردرعرصه های جهانی پس از برجام است

عصر بازار- رییس سازمان ملی استاندارد گفت: در دوران پساتحریم و بعد از برجام، وارد فاز جدیدی از مبادلات بین المللی شدیم که برای حفظ و گسترش آن باید تمام استاندارد های لازم در تمام ابعاد و عرصه ها رعایت شود.

رعایت استانداردها گامی برای حضوردرعرصه های جهانی پس از برجام است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نیره پیروز بخت روز یکشنبه در نخستین کنفرانس بین المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست افزود: اگر قرار است بعد از برجام مبادلات گسترده ای میان ایران و دنیا انجام شود باید قوانین و استانداردهای بین المللی را رعایت کنیم.
    وی با اشاره به اینکه در بعد بین المللی مرتبط با فعالیت های محیط زیستی و پایش اقدامات خوبی در سازمان استاندارد صورت گرفته است، اظهار کرد: در حوزه اندازه گیری استانداردهای خوبی تهیه شده است که بر این اساس موافقت نامه ای با مجمع اوزان بین المللی امضا کردیم که با توجه به آن تاییدیه سازمان استاندارد در این زمینه در تمام کشورها قابل قبول است.
    وی ادامه داد: همچنین در حوزه تایید صلاحیت ها نیز بعد از سالها تحریم ، موافقت نامه ای امضا کردیم که بر اساس آن گواهینامه سازمان ملی استاندارد در کشورهای آسیا و اقیانوسیه قابل قبول است.
    پیروزبخت به اهمیت فعالیت آزمایشگاه های معتمد فعال در عرصه محیط زیست تاکید کرد و گفت: قرار است بعد از فرصت تعیین شده، آزمایشگاه های همکار با استاندارد 17025 که مختص پایش آلاینده ها است، ارزیابی می شوند.
    وی تاکید کرد: در سال های اخیر حاضر شاهد تغییرات و اتفاقات بسیار مهمی در عرصه محیط زیست بوده ایم که در قرن بیستم با افزایش توانمندی فناوری ها تعادل بهره برداری از منابع به نفع بهره برداران و ضرر محیط زیست به هم خورد و اکنون در سال 2016 نیز همچنان شاهد این روند هستیم.
    رییس سازمان استاندارد گفت: زمانی برای استفاده از کود و سم جایزه می دادند اما امروزه به عنوان یک آلاینده به آن نگاه می کنند، در قرن حاضر به این نتیجه رسیدند که باید تغییرات از ابعاد مختلف محیط زیستی و توسعه پایدار در جنبه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی رخ دهد.
    وی افزود: سازمان استاندارد به عنوان یک سازمان همکار با سازمان حفاظت محیط زیست، حدود سه سالی است که در زمینه بحث محیط زیست و کمک به توسعه پایدار فعالیت های گسترده ای داشته است.
    پیروزبخت گفت:سازمان بین المللی استاندارد در سال 1991 یک گروه مشورتی در خصوص محیط زیست ایجاد کرد که 11 سازمان، 20 کشور و بیش از 100 متخصص محیط زیست عضو آن هستند که در زمینه موضوعاتی مانند تشویق سازمان ها برای مدیریت زیست محیطی و بهبود بخشیدن به مبادلات تجاری در سطح بین المللی و حذف موانع برای ارزیابی استانداردهای محیط زیستی فعالیت می کنند.
    وی اظهار کرد: سازمان بین المللی استاندارد از حدود 19 هزار استانداردی که به عنوان ابزارهای کاربردی برای توسعه اقتصادی کشورها تدوین کرده است 600 مورد مرتبط با محیط زیست است که این رقم نشاندهنده اهمیت محیط زیست در جهان است.
    نخستین کنفرانس بین المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست 12 تا 14 اردیبهشت ماه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برپا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها