عصر خودرو

نرخ بالای سود بدون ریسک، بزرگترین سد رونق بورس

عصر بازار- معین شفیعی گفت: نرخ بالای سود بدون ریسک به رقیبی برای بازار سرمایه تبدیل شده و باعث شده حتی سهم‌هایی با نسبت P/E سه و نیم (۳.۵) جذابیتی نداشته باشند. قطعاً کاهش سوده سپرده‌های بانکی به افزایش جذابیت بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

نرخ بالای سود بدون ریسک، بزرگترین سد رونق بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ طبق خبرهای منتشر شده، حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار از بازار سرمایه محدود به بسته 10 بندی نیست و قرار بر این است تا یک پیشنهاد چندبندی نیز به ستاد اقتصادی دولت ارائه و مصوبه‌هایی در راستای رفع دغدغه‌های کلان بازار سهام اخذ شود.

    معین شفیعی مدیرعامل کارگزاری امین سهم در گفت‌وگو با خبرنگار سنا در این خصوص بیان کرد: مهمترین پیشنهادی که در راستای حمایت از بازار سرمایه باید به ستاد اقتصادی دولت داد، کنترل و کاهش نرخ بهره است. نرخ بالای سود بدون ریسک به رقیبی برای بازار سرمایه تبدیل شده و باعث شده حتی سهم‌هایی با نسبت P/E سه و نیم (3.5) جذابیتی نداشته باشند. قطعاً کاهش سود بدون ریسک به افزایش جذابیت بازار سرمایه کمک خواهد کرد. ضمن اینکه معتقدم دولت با استفاده از ابزار مالیات، می‌تواند از جذابیت سفته‌بازی در بازارهای خودرو و مسکن بکاهد. هیچ کجای دنیا بازار مسکن و بازار خودرو به عنوان بازاری برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شوند و سیاست‌گذاری‌های اشتباه در کشور ما بوده که بازار مسکن و بازار خودرو را به بازاری جذاب برای سوداگران تبدیل کرده است.

    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در بسته 10 بندی حمایت فوری از بازار سرمایه بندی در مورد بیمه سهام و تضمین اصل سرمایه به علاوه سود 20 درصدی برای سهامدارانی که پرتفوی آنها کمتر از 100 میلیون باشد در نظر گرفته شده، که معتقدم بند بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران خرد خواهد بود. کافی است مردم اطمینان خاطر داشته باشند که در صورت سرمایه‌گذاری یکساله در بازار سرمایه، هم اصل سرمایه آنها تضمین خواهد شد و هم سود 20 درصد تضمینی نصیب آنها خواهد شد، تا شاهد ورود سرمایه‌های خرد به این بازار باشیم. ضمن اینکه اگر این بند شامل اشخاصی که از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شده‌اند نیز شود، حتما اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. البته پیشنهادات دیگری هم در مورد پرتفوی های 100 تا 300 میلیون تومانی یا عرضه‌های اولیه می‌توان مطرح کرد که امیدواریم در بسته‌های بعدی، لحاظ شوند.

    برچسب ها