عصر خودرو

در دیدار روسای اتاق ایران و ایمیدرو مطرح شد:

۳.۵ میلیارد دلار طرح‌های جدید معدنی برای امسال

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران با انتشار جزئیاتی از دیدار با رئیس ایمیدرو از امضای ۱.۷ میلیارد دلار قرارداد و افتتاح ۱.۸ میلیارد دلار طرح‌های معدنی در امسال خبر داد.

۳.۵ میلیارد دلار طرح‌های جدید معدنی برای امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محسن جلالپور به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران و مهدی کرباسیان به عنوان معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شب گذشته دیداری با هم داشتند که جزئیاتی از این دیدار منتشر شده است.

    آن طور که رئیس اتاق ایران در کانال تلگرام خود نوشته قرار است امسال قرارداد 1.7 میلیارد دلار طرح معدنی امضا و 1.8 میلیارد دلار طرح معدنی افتتاح شود.

    وی در این پست خود نوشته که از صحبت‌های رئیس ایمیدرو نکات زیر را نگارش کرده است:

    *ارزش زنجیره معدن دنیا حدود دو هزار میلیارد دلار برآورد شده که زنجیره فولاد بزرگ‌ترین زنجیره آن محسوب می‌شود.

    *زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی آمریکا در سال گذشته از  78.3 میلیارد دلار سنگ معدن و 25.3 میلیارد دلار بازیافت به ٢4۰۰ میلیارد دلار در بخش صنعت می‌رسدکه ١4 درصد ‏از حجم اقتصاد ١٧٩۰۰ میلیارد دلاری این کشور است.

    *تجارت خارجی ایران در بخش معدن و صنایع معدنی درسال ٩4رقمی معادل 11. 5 میلیارد دلار بوده است که از این مبلغ، 7. 5 میلیارد دلارآن، صادرات و 4 میلیارد دلار آن واردات بوده است.

    *درسال‌های ٩٣و ٩4در مجموع بیش از64۰ ملیون دلار پروژه در ایمیدرو افتتاح شده است.

    *در سال ٩5بیش از 1.8 میلیارد دلار طرح افتتاح و 1.7 میلیارد دلار نیز امضا می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها