عصر خودرو

در هفته جاری صورت می گیرد

افتتاح پتروشیمی لرستان با حضور معاون اول رئیس جمهور

عصر بازار- مجتمع پتروشیمی لرستان با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن اتیلن سبک و سنگین خطی در هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت افتتاح می‌شود.

افتتاح پتروشیمی لرستان با حضور معاون اول رئیس جمهور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مجتمع پتروشیمی لرستان با ظرفیت سالانه 300 هزار تن اتیلن سبک و سنگین خطی در هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت افتتاح می‌شود.

    عملیات اجرایی این مجتمع پتروشیمی که با سرمایه گذاری 233 میلیون یورویی از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن تکمیل شده است در سال 88 آغاز شد که هم اکنون برای 580 نفر اشتغال فراهم کرده و با راه اندازی صنایع پایین دستی این رقم تا پنج هزار شغل افزایش پیدا خواهد کرد.

    پتروشیمی لرستان طی سه مرحله راه اندازی شده که نخستین مرحله آن شامل سرویسهای جانبی در شهریورماه سال 1392 بود، مرحله دوم مربوط به تولید بوتن 1 بود که در فروردین 1393 راه اندازی شد و مرحله نهایی اواخر سال گذشته بود که مربوط به پلی اتیلن سبک و سنگین خطی است. لازم به توضیح است،خوراک مورد نیاز این پتروشیمی از طریق خط اتیلن غرب تامین می شود.

    براساس آمار و اطلاعات ارائه شده توسط این مجموعه طرح پتروشیمی لرستان از آخرین فناوری‌های جهانی برای حفظ محیط زیست استفاده کرده و تأمین مالی و پیمانکاری آن از طریق منابع و متخصصان داخلی انجام شده است و مصداق کامل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها