عصر خودرو

روند صعودی تراز تجاری با تکیه بر اقتصاد مقاومتی

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی معتقد است که با حمایت از بنگاه های اقتصادی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توانیم تراز تجاری کشور را به سمت مثبت شدن سوق دهیم.

روند صعودی تراز تجاری با تکیه بر اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود دودانگه کارشناس اقتصادی  در خصوص راهکارهای مثبت شدن تراز تجاری بیان کرد: تمام کشورهای جهان به دنبال مثبت شدن تراز تجاری کشور خود هستند که این امر از طریق افزایش صادرات تحقق پیدا می کند.

    وی با اشاره به کاهش صادرات در دوران تحریم گفت: مجموع صادرات ما با توجه به رکودی که در این دوران حاکم بود، کاهش پیدا کرده بود لذا برای رفع این چالش و با لغو تحریم ها، باید زمینه برای صادرات علی الخصوص صادرات غیر نفتی، فراهم شود.

    دودانگه در زمینه تعرفه های نسبتا بالا افزود: یک چهارچوب مشخصی برای سیاست های تجاری و تعرفه متناسب با شرایط اقتصادی کشور، وجود دارد اما در آینده با توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی، این تعرفه ها، روند کاهشی را طی خواهند کرد.

    وی در ادامه اذعان کرد: در سال گذشته با توجه به شرایط خاصی که بر بنگاه های تولیدی و اقتصاد کشور حاکم بوده، حجم واردات کاهش پیدا کرده که این امر منجر به مثبت شدن تراز تجاری در سال 94 شد.

    دودانگه با اشاره به تحقق یافتن شعار سال عنوان کرد: با حمایت از بنگاه های اقتصادی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توانیم در جهت تولید کالای رقابت پذیر گام برداریم به طوریکه کالای داخلی توان رقابت در بازار داخل و بین المللی را داشته باشد.

    وی در پایان بیان کرد: برنامه هایی از جمله قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، در حال پیگیری و اجرا است تا بتواند به بهبود صادرات و در نهایت مثبت شدن تراز تجاری کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها