عصر خودرو

در رینگ داخلی بورس انرژی صورت گرفت؛

معامله بیش از ۲۵۰۰ تن متانول پتروشیمی زاگرس

عصر بازار- در جریان معاملات نخستین روز هفته (شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۵)، کل معاملات صورت گرفته در عرضه‌های عادی و عرضه‌ های مازاد بازار فیزیکی بورس انرژی معادل ۴ هزار و ۴۱۷ تن به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد ریال بود.

معامله بیش از ۲۵۰۰ تن متانول پتروشیمی زاگرس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، از نکات حائز اهمیت معامله این روز می‌توان به معامله قطران واحد کک‌سازی و قطران زرند و بیش از 2500 تن متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد.

    در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402 و حلال 404 پالایش نفت تبریز، قطران واحد کک‌سازی و پالایش قطران زرند، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند.

    طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 2 هزار و 945 قرارداد معادل 70 هزار و 680 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 21 میلیارد و 557 میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 8 خرداد 95، 9 خرداد 95 و 10 خرداد 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 15 اردیبهشت95 متوقف شدند.

    در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در تمامی نمادهای فعال، 6 قرارداد به ارزشی بالغ بر 70 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات نخستین روز هفته بورس انرژی ایران قریب به 54 میلیارد 654 میلیون ریال شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت 95)، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، قطران ذوب آهن اصفهان، حلال 402 کرمانشاه، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و مجتمع گازی پارس جنوبی و نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و گازمایع خام پالایش گاز ایلام و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ‌بین‌الملل عرضه خواهند شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار روز جاری بورس انرژی ایران را رقم خواهند زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها