عصر خودرو

بزرگ ترین هیئت تجاری تاریخ کره به تهران می‌آید

عصر بازار- رئیس جمهوری کره جنوبی امروز در راس هیئتی ۲۳۰ نفر از تجار و فعالان اقتصادی که بزرگترین هیئت تجاری تاریخ کره به شمار می رود وارد تهران می شود.

بزرگ ترین هیئت تجاری تاریخ کره به تهران می‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز با هدف انعقاد میلیاردها دلار قرارداد اقتصادی و انرژی به تهران سفر می کند. در این سفر همچنین یک هیئت تجاری بیش از 230 نفره رئیس جمهوری کره را همراهی خواهند کرد که بزرگترین هیئت تجاری تاریخ کره به شمار می رود.
    سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: «ما انتظار داریم این سفر فرصتی اقتصادی برای ما جهت توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه باشد.» انتظار می رود دو کشور در این سفر قراردادهایی به ارزش 10 میلیارد دلار به امضا برسانند.
    علیرضا دائمی، معاون وزیر نفت ایران گفت، شرکت های کره ای قرار است از طریق انتقال فن آوری و تامین مالی پروژه ها در زمینه ساخت نیروگاه های برق در ایران همکاری کنند.
    وی افزود، مذاکراتی جدی با طرف های کره ای برای تامین مالی ساخت سد ها و نیروگاه های هیدروکربنی با استفاده از فن آوری کره انجام شده است.
    ایران قصد دارد در طی چند سال آینده با ساخت تعدادی نیروگاه سیکل ترکیبی، تولید پراکنده و بادی و فتو ولتائیک، ظرفیت تولید برق خود را به 26 هزار مگاوات برساند.
    کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران گفت، دو طرف روی بیش از 30 سند در زمینه های نفت و گاز، زیرساخت ها، دریانوردی، درمان و چند پروژه ویژه کار کرده اند که قرار است در جریان این سفر به امضا برسند.
    کیم افزود، تجار کره ای هنوز قادر به استفاده از دلار یا یورو در معاملاتشان با ایران نیستند و همچنان مجبورند از منابع ارزش گذاری شده به وون برای صادرات استفاده کنند.
    کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان است و ایران نیز چهارمین ذخایر بزرگ نفتی جهان را در اختیار دارد. حجم مبادلات تاجری دو کشور در سال 2015 حدود 6.1 میلیارد دلار برآورد شده است.
    آن چونگ بوم، وزیر اقتصاد کره گفت: «ما انتظار بالایی از مشارکت شرکت های کره ای در پروژه های مهم زیرساختی برای بازسازی اقتصاد ایران داریم.»
    «بدین منظور، ما تلاش خواهیم کرد تا اقدامات سازنده ای نظیر حمایت مالی را انجام دهیم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها