عصر خودرو

نیروگاه و سدهای ایران با فاینانس کره‌جنوبی ساخته می‌شوند

عصر بازار- یک مقام ارشد در دولت کره جنوبی از تامین فاینانس طرح های جدید ساخت نیروگاه، سد و نیروگاه های برق آبی ایران توسط شرکت‌های کره جنوبی خبر داد.

نیروگاه و سدهای ایران با فاینانس کره‌جنوبی ساخته می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «هواینگ کانگ» وزیر زمین، زیر ساخت و حمل و نقل کره جنوبی امروز در حاشیه دیدار با مسئولان وزارت نیروی ایران با بیان اینکه با توجه به سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران به همراهی بزرگ‌ترین هیات اقتصادی این کشور، گفت: بر این اساس هفته جاری تفاهم نامه‌های آب و برق و انرژی بین ایران و کره جنوبی امضا خواهد شد.

    این عضو کابینه دولت کره جنوبی با اعلام اینکه با وجود کمیته‌های آب و برق، در آینده همکاری‌های مشترکی را بین دو کشور شاهد باشیم، تصریح کرد: دو کشور برای اجرا و ساخت سد و نیروگاه برقآبی کارون به روش BOT به توافق رسیده اند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت‌های کره جنوبی تمایل دارند تا بسیاری از پروژه‌های آب و برق را فاینانس کنند، اظهار داشت: با حمایت دولت و وزارت نیروی ایران، فاینانس این پروژه‌ها اجرایی خواهد شد.

    کانگ با اشاره به علاقه شرکت‌های کره ای در زمینه تولید برق در ایران، تاکید کرد: نخست باید اطلاعات مالی شرکت‌های ایرانی بررسی شود تا شرکت‌های کره ای راحت‌تر بتوانند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری و همکاری داشته باشند.

    وزیر زمین، زیر ساخت و حمل و نقل کره جنوبی با بیان اینکه تبادل تکنولوژی و انتقال آن از سوی شرکت‌های کره ای به وقوع خواهد پیوست، تاکید کرد: هرچه زودتر، تبادلات تجاری و همکاری بین شرکت‌های ایرانی و کره ای آغاز شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها