عصر خودرو

با انعقاد ۴۸هزار قرارداد در هفته گذشته به ثبت رسید؛

بازار ۵هزار میلیارد ریالی آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۴۸هزار و ۹۴۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال رسید.

بازار ۵هزار میلیارد ریالی آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 40 هزار و 106 قرارداد به معاملات تحویل دی ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از 4هزار میلیارد و 346میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید آبان ماه سال جاری با حجم شش هزار و 278 قرارداد و به ارزش بیش 665میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    همچنین قرارداد تحویل شهریور ماه نیز با یک هزار و 311 هزار قرارداد به ارزش بیش از 136 میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت، این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ماه نیز با 664 هزار قرارداد به ارزش بیش از 67 میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت، در پایان نیز رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل تیر با 586 قرارداد به ارزش 60میلیارد ریال اختصاص یافت.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با افزایش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و 29 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/26 درصدی را در این روز به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و 40 هزار تومان معامله شد و رشد 0/35 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 50 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش 0/29 درصدی نسبت به روز چهار شنبه اخیر همراه شد. همچنین سکه سررسید آبان ماه با رشد 0/39 درصدی با قیمت یک میلیون و 67هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با نرخ یک میلیون و 91 تومان، افزایش 0/34 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته قیمت سکه افزایش 10 هزار تومانی را تجربه کرد و در عین حال بازار جهانی طلا نیز تغییرات جزئی را پشت سرگذاشت که کاهش ارزش سهام در آمریکا، افزایش نرخ بیکاری و تغییرات بازارهای نفتی مهممترین عامل افزایش قیمت طلا بوده است.

    در هفته گذشته قیمت‌ها پس از یک هفته باثباتی که در بازارهای جهانی داشتیم، با نوسان روبرو شد. ‌قیمت هر اونس جهانی طلا که در اوایل هفته حدود 1232 دلار بود، از ظهر روز چهارشنبه روند افزایشی به خود گرفت و به 1255 دلار رسید.

    قیمت سکه نیز اوایل هفته گذشته حدود یک میلیون و 22 هزار تومان بود که با افزیش 10 هزار تومانی به یک میلیون و 32 هزار تومان رسید.

    از طرفی کاهش ارزش سهام در آمریکا، افزایش نرخ بیکاری و تغییرات بازارهای نفتی باعث شد که قیمت طلا با افزایش حدود 23 دلاری روبرو شود که این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت سکه طی هفته آتی خواهد گذاشت.

    همچنین قیمت سکه در بازار نقدی در آخرین روز از هفته معاملاتی نسبت به چهارشنبه گذشته رشد کرد و به یک هزار و  29 هزار تومان رسید. همچنین بهای نیم سکه با یک هزار تومان رشد به 541 هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با 290 و 200 هزار تومان معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها