عصر خودرو

خلاصی بورس از رکود، با عملیاتی شدن بسته حمایتی

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: بهتر است برای اجرای بسته حمایتی بیش از پیش جدی‌تر وارد فاز عملیاتی شده و تک به تک بندها به شکلی کاملا مثبت انجام شود. قوانین در سطح بالا و با وجه تضمین بالا می‌تواند وضعیت بازار سرمایه را از حالت رکود خلاص کند.

خلاصی بورس از رکود، با عملیاتی شدن بسته حمایتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازسنا، علی شیرازی‌پور کارشناس بازار سرمایه به بررسی بسته حمایتی 10بندی سازمان بورس پرداخت و به بورسان گفت: سابقه بسته‌های حمایتی در کشور به سال‌های گذشته برمی‌گردد که به نظر می‌رسد پایدار و قانون‌مند بودن هر بسته حمایتی بسیار مهم است.

    وی افزود: بهتر است برای اجرای بسته حمایتی بیش از پیش جدی‌تر وارد فاز عملیاتی شده و تک به تک بندها به شکلی کاملا مثبت انجام شود.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه صنایع سودساز و صادرات محور کشور نیازمند اتفاقات مثبت هستند، گفت: قوانین در سطح بالا و با وجه تضمین بالا می‌تواند وضعیت بازار سرمایه را از حالت رکود خلاص کند و ذکر این نکته هم مهم است که قوانین در بلند مدت اثرگذار خواهد بود.

    شیرازی‌پور با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک شاید اصلاح در بازارهای جهانی ادامه‌دار باشد، اظهار کرد: افق بازارهای جهانی برای یک سال آینده مثبت ارزیابی می‌شود اما در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار افق مثبت برای این بازارها را داشت، زیرا قوانینی که در اروپا و فدرال رزرو و قیمت‌های فلزات رنگی وجود دارد، این احساس را به بازارهای مالی می‌دهد که فعلا اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

    وی با تاکید بر اینکه اعتماد واژه کلیدی بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: اگر اعتماد در بازار وجود نداشته باشد سرمایه‌گذاران را نیز به سوی خود جلب نخواهد کرد. بنابراین بهتر است با وضع دو یا سه قانون اعتماد را به بازار و صنایع برگردانیم. بنابراین، لازم است افقی برای نرخ خوراک و نرخ گاز وجود داشته باشد، بلوک خودرویی‌ها تعیین تکلیف شده و چند قانون ممکن و قابل استناد و قابل اجرا برای صنایع مهم کشور وضع شود.

    برچسب ها