عصر خودرو

بازار سهام فرصت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد

عصر بازار- بسته حمایت ده‌بندی بازار سرمایه می‌تواند تا حدودی بحران را از بازار سرمایه کم کند و این امر نیاز به حمایت‌های دولت و مجلس دارد.

بازار سهام فرصت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مصطفی مصری‌پور کارشناس بازار سرمایه به ارزیابی این روزهای بازار پرداخت و به بورسان گفت: در بازار سهام فرصت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

    وی با اشاره به بسته حمایتی ده‌بندی بازار سرمایه افزود: بسته حمایت ده‌بندی بازار سرمایه می‌تواند تا حدودی بحران را از بازار سرمایه کم کند و این امر نیاز به حمایت‌های دولت و مجلس دارد.

    به گفته این کارشناس، با توجه به اینکه صندوق تثبیت از صندوق توسعه تغذیه می‌کند، در حال حاضر یک تغییر ساختاری در صندوق توسعه ملی در حال روی دادن است و آن هم بررسی مدل‌های موفق کشورهای دیگر برای آن است.

    مصری پور عنوان کرد: برای اینکه صندوق توسعه ملی منابع خود را به سوی بازار سرمایه هدایت کند مشکلی نیست؛ چرا که در بازار سرمایه شفافیت بیشتر و گزارش‌ها قابل دسترس‌تر است.

    وی ادامه داد: در حال مقایسه صندوق توسعه ملی با صندوق ثروت نروژ هستیم که متاسفانه شرایط به هیچ عنوان برابر نیست. به طوری که باید قسمتی از سرمایه‌ها صرف سرمایه‌گذاری خارجی شود که متاسفانه کشور ایران با شدیدترین تحریم‌ها مواجه است و در شرایط تحریم باید از ابزارهای متناسب با تحریم استفاده شود.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در شرایط حاضر باید اقدامات و پیگیری‌ها برای رونق دوباره بازار جدی‌تر از گذشته صورت گیرد، اظهار کرد: سازمان بورس باید پیگیر بوده و مسائلی چون نرخ خوراک و پتروشیمی را بتواند حل کند و با بخشنامه نمی‌توان کارها را پیش برد.

    مصری‌پور درباره نرخ بهره و کاهش و افزایش آن گفت: به طور قطع، با نگاهی به سه سال اخیر می‌توان به این نکته رسید که بازار سرمایه همواره با بالا و پایین شدن نرخ بهره دچار مشکلات بسیاری شده است.

    وی خاطرنشان کرد: وجود ابهامات، مذاکرات برای احیای برجام، فشار بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره تنگناهای مالی بسیار شدیدی را در نظام مالی کشور به وجود آورده است. بحث بازار سرمایه با تورم قابل حل است؛ اما بحث نرخ بهره برای کلیت اقتصاد مشکل آفرین بوده و با رکود نمی‌توان اقتصاد کشور را اداره کرد.

    برچسب ها