عصر خودرو

فتح‌الله‌زاده به بورسی‌ها تعهد داد

سرنوشت نماد آبی‌ها چه می شود؟

عصر بازار- نماد باشگاه استقلال درحالی از حدود هشت روز قبل بسته شد که بورسی‌ها دلیل آن را شفاف نبودن منابع مصرف شده اعلام کردند. بر این اساس این باشگاه امروز در سامانه کدال اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت کرده است. با این حال مشخص نیست این اطلاعات به شفافیت‌های مورد نظر بازار سرمایه پاسخ داده است یا خیر.

سرنوشت نماد آبی‌ها چه می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ورود باشگاه استقلال به بازار سرمایه با پذیره‌نویسی سهام این باشگاه آغاز و این پذیره‌نویسی باعث شد 359 میلیارد تومان عاید باشگاه استقلال شود. از همان ابتدا قرار شد این پول زیر نظر کمیته‌ای سه نفره متشکل از نماینده سازمان خصوصی‌سازی، وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس هزینه شود. اما به نظر می رسد آبی‌ها به تعهد پایبند نبودند و نماد استقلال به دلیل روشن نبودن منابع مصرف شده حاصل از پذیره نویسی، دقیقا یک ماه بعد از قابل معامله شدن نماد، بسته شد.

    بر این اساس، مدیرکل دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه اعلام کرد با استعلام حساب‌های بانکی باشگاه استقلال وضعیت 210 میلیارد تومان از منابع مصرف شده برایمان روشن نیست. پیش‌تر 359 میلیارد تومان از طریق افزایش سرمایه در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود که کمیته مصارف از این مقدار، 140 میلیارد و 500 میلیون تومان، مجوز هزینه در سرفصل‌های مصوب را به باشگاه داده بود.

    در این راستا، روز گذشته باشگاه استقلال در نامه‌ای با امضای علی فتح‌الله زاده، مدیرعامل این باشگاه جزییات هزینه‌ای استقلال را منتشر کرد.

    در این نامه که امروز در سامانه کدال در دسترس عموم قرار گرفته، فتح‌الله‌زاده متعهد شده است پس از دریافت وجوه درآمدی باشگاه از شرکت‌های طرف قرارداد، اختلاف حساب موجود جبران شود.

    البته فرابورس هنوز به این نامه واکنشی نشان نداده است و بنابراین مشخص نیست آیا باشگاه استقلال توانسته به ابهامات بورسی‌ها پاسخ بدهد یا خیر. همچنین هنوز مشخص نیست این اطلاعات بازگشایی نماد استقلال را در پی داشته باشد یا خیر.

    برچسب ها