عصر خودرو

ذخایر نفت درجای آزادگان شمالی ۳۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- مطالعات مهندسی نفت میدان آزادگان شمالی حاکی از افزایش ۳۰ درصدی ذخیره نفت درجای این میدان نسبت به برآوردهای طرح جامع توسعه (MDP) اولیه میدان در سال ٨٧ است.

ذخایر نفت درجای آزادگان شمالی ۳۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا اسدی، مدیر مهندسی شرکت متن از جمله دستورکارهای مدیریت مهندسی نفت شرکت متن را تهیه و نهایی سازی، برنامه جامع توسعه میدانها (MDP) و مطالعات مفهومی در رابطه با تاسیسات اعلام کرد و افزود: براین اساس پارسال MDP فاز ٢ میدان یادآوران نهایی شد و تنها بخش باقیمانده، مدت زمان اجرای کار و برآورد قیمت است که باید نهایی شود.

    وی با اشاره به مطالعات انجام شده درباره توسعه فاز ٢ میدان آزادگان شمالی، ادامه داد: برآوردهای انجام شده حاکی از این است که نفت درجای این میدان 30 درصد بیش از برآوردهای اولیه انجام شده در مطالعات MDP اولیه در سال ٨٧ است.

    مدیر مهندسی نفت شرکت متن، نفت درجای میدان را یک واقعیت فیزیکی دانست که با انجام فعالیتهای حفاری و اخذ اطلاعات جدید، برآوردها براساس مطالعات انجام شده با استفاده از اطلاعات جدید بدست آمده دقیق تر و به روز می شود.

    اسدی درباره عملکرد پارسال این شرکت در بخش مهندسی نفت، گفت: سال گذشته با شروع حفاری حدود 100 حلقه چاه بیش از 250 هزار متر حفاری انجام شد که عملیات حفاری 60 حلقه چاه به پایان رسیده است و برخی از چاهها هم به تولید رسیده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها