عصر خودرو

بررسی معاملات پتروشیمی در هفته گذشته؛

کدام محصولات پلیمری مورد توجه بازار قرار دارد؟

عصر بازار- در هفته ای که گذشت معاملات محصولات پلیمری آرام تر از هفته های قبل پی گرفته شد.

کدام محصولات پلیمری مورد توجه بازار قرار دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نوسانات رو به پایین قیمت نفت و محصولات پلیمری از یک سو و توزیع فراوان محصولات پلیمری در بازار از دلایل آرامش معاملات در هفته قبل بود و اکثر خریداران را مجاب کرد تا اعلام بعدی قیمت ها سیاست صبر را در پیش بگیرند.

    به این ترتیب اکثر محصولات پلیمری عرضه شده در هفته گذشته با نرخ پایه خریداری شدند و برخی از آنها هم که بارقابت از سوی مصرف کنندگان مورد معامله قرار گرفتند نسبت به گذشته درصد رقابت کمتری را به ثبت رساندند.

    از این رو پی وی سی ها، پلی استایرن های معمولی و مقاوم و پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام از محصولات مورد توجه بازاریان بودند که درصد رقابت برای آنها کاهش یافته بود.

    به گفته کارشناسان بازار، معاملات پی وی سی احتمالا با رسیدن به ماه رمضان با تعادل دنبال خواهد شد.

    اما پلی استایرن های معمولی و مقاوم همچنان با حجم بالایی از تقاضا روبه رو هستند. پلی اتیلن های سبک فیلم 0075 و 020 بندرامام هم به دلیل عرضه محدود در هفته های اخیر با حجم بیشتری از تقاضا روبه رو شدند. این در حالی است که اکثر کارشناسان بازار معتقدند؛ زمان مناسبی برای خرید پلی اتیلن های سبک مجتمع های دیگر فرا رسیده است و خریداران می توانند با قیمت های پایه محصولات مجتمع های دیگر را خریداری کنند.

    به گفته کارشناسان بازار، اکثر خریداران در انتظار اعلام قیمت های پایه در هفته پیش رو هستند و با توجه به روندمنفی بازار برای ورود به معاملات نیازمند اعلام قیمت ها هستند.

    به گفته این گروه، روند منفی قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی و توزیع محصولات پلیمری در بازار داخل سبب شده تا بار به اندازه کافی در بازار داخل موجود باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها