عصر خودرو

گسترش روابط مناطق آزاد قشم و گوانگ دونگ چین

عصر بازار- استاندار استان «گوانگ دونگ» با اشاره به نقش مهم منطقه های آزاد «قشم» و «گوانگ دونگ» در گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و چین، خواستار گسترش همکاری های اقتصادی این مناطق شد.

گسترش روابط مناطق آزاد قشم و گوانگ دونگ چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، "جو شیاو دن" که میزبان حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود این سخنان را عنوان و اعلام کرد که استان گوانگ دونگ مایل به توسعه مناسبات خود با این منطقه آزاد ایران است.
    وی در سخنان خود به سفر بهمن ماه سال گذشته «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به ایران اشاره کرد و گفت: این استان اقتصادی چین اهمیت خاصی برای تقویت روابط با ایران قائل بوده و خواستار توسعه مناسبات بیشتر است.
    «جو» ادامه داد: اهمیت برقراری این روابط حتی باعث شده پیشتر میان مناطق آزاد تجاری گوانگ دونگ و قشم یادداشت تفاهم همکاری در راستای اجرای طرح «یک کمربند - یک جاده» امضاء شود.
    او گفت که کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اجرای 25 پروژه به مدت سه سال را در دست اجرا دارد که یکی از این پروژه ها مربوط به منطقه آزاد قشم است.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در سخنانی با استقبال از توسعه همکاریها میان دو منطقه، هدف از سفر خود و هیات همراه به چین را پیگیری توافقات سند همکاریهایی دانست که در جریان سفر «جو شیاو دن» به ایران و در حضور روسای جمهور دو کشور امضاء شد.
    همچنین طرفین در این دیدار که با حضور «علیرضا سالاریان» سرکنسول ایران در گوانگجو برگزار شد، بر گسترش همکاریها در زمینه های مالی و بانکی، بیمه، زیربنایی، تولید، حمل و نقل، مخابرات و ایجاد دفتر مشترک جهت پیگیری توافقات تاکید کردند.
    بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین اعلام کردند که به منظور اجرایی شدن توافقات و بررسی کارشناسانه، چند هیات تخصصی از کشور چین ظرف یک ماه آینده به قشم سفر کنند.
    هیات اعزامی از منطقه آزاد قشم به چین در طول مدت اقامت خود در استان گوانگ دونگ از مناطق آزاد تجاری این منطقه از جمله «جو های»، «شن جن» و «نان شا» بازدید کردند.
    آنان همچنین با مسئولان سازمان های ذیربط اقتصادی از جمله کمیسیون اطلاع رسانی و اقتصادی استان گوانگ دونگ، دپارتمان حمل و نقل، کمیسون نظارت بر دارایی های دولتی، اداره توریسم و اداره شیلات دیدار و در رابطه با گسترش همکاریها به تبادل نظر پرداختند.
    «گوانگ دونگ» با جمعیتی بالغ بر 105 میلیون نفر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین استانهای چین است که به استان اقتصادی این کشور نیز مشهور است. شهر «گوانگجو» مرکز این استان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها