عصر خودرو

خیز منفی در بازارهای جهانی

عصر بازار- بازارهای آسیایی در پی تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر ادامه برنامه محرک اقتصادی سابق با روند کاهشی همراه شدند .

خیز منفی در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در بازار ژاپن افت شاخص تاپیکس و در چین کاهش شاخص شانگهای کاملا محسوس بود در حالی که افت این دو متغیر را از ابتدای سال جاری میلادی به 13 درصد رساند.

    شاخص ها در دو بازار چین و ژاپن که در واقع دو بازار تأثیرگذار آسیا هستند و جمعا ارزشی به اندازه 11 تریلیون دلار دارند با روند نزولی همراه بود در حالی که ناامیدی از ادامه برنامه محرک اقتصادی و بی نتیجه بودن آن در بازار ژاپن کاملا احساس می شد .

    این در حالی است که در بازار ژاپن شاخص تاپیکس با افت 3.2 درصدی همراه شد و شاخص شانگهای چین نیز افت 0.4 درصدی را از آن خود کرد.

    در ادامه، نیکی ژاپن با کاهش 3.6 درصدی رو به رو شد و بورس هنگ کنگ نیز افت 1.5 درصدی را از خود به جای گذاشت.

    در بازار آمریکا، انتشار گزارش عملکرد شرکت ها ادامه دارد و بازارها را هر روز با نوسان جدید رو به رو می کند.

    کاهش میزان سوددهی شرکت ها که نشان از کندی حرکت اقتصادی در آمریکا است هر روز با انتشار گزارش عملکرد جدیدی نمایان می شود. در حالی که انتشار این گزارش ها موجب شد آخرین روز معاملاتی هفته در این بازارها با روند نزولی همراه شود.

    در این بازار هم، شاخص اس اند پی افت 0.5 درصدی داشت، در حالی که داوجونز کاهش 0.3 درصدی داشت و اس اند پی با افت 0.5 درصدی معامله شد. نزدک نیز افت 0.6 درصدی را تجربه کرد.

    در بازار اروپا، نیز فصل گزارش دهی موجب تغییر در روند حرکتی شاخص ها شد.

    در این بازار، شاخص استاکس افت 2.1 درصدی داشت، در حالیکه شاخص فوتسی لندن 1.2 درصد منفی شد و داکس آلمان با کاهش 2.7 درصدی معاملات را خاتمه داد .

    در ادامه، کک فرانسه نیز سقوط 2.8 درصدی را به ثبت رساند و در اسپانیا نیز شاخص اصلی بورس این کشور افت 2.7 درصدی را از سر گذراند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو