عصر خودرو

شریعتی خبر داد:

تصویب ۲ میلیون و ۶۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به احداث پالایشگاه بهبهان

عصر بازار- نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس، اختصاص ۲ میلیون و ۶۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به احداث پالایشگاه بهبهان خبر داد.

تصویب ۲ میلیون و ۶۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به احداث پالایشگاه بهبهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، محمدباقر شریعتی با اشاره به اینکه پالایشگاه 2 بهبهان از سال 84 گلنگ زنی شده است، گفت: این پالایشگاه  به دلیل نداشتن منابع مالی پیشرفت خوبی نداشته و در طی 10 سال تقریبا حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال 91 دلایل توقف چندین ساله پروژه بررسی شد،افزود:در اواخر دولت دهم و یازدهم پس از بررسی های لازم این پروژه به بخش خصوصی واگذار شد که با واگذاری80 درصد به بخش خصوصی و 20 درصد شرکت ملی گاز ایران پروژه فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

    احداث پالایشگاه بهبهان گام بلندی در جهت توسعه منطقه است

    شریعتی با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 600 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با همکاری دولت یازدهم جهت پیشبرد پروژه پتروشیمی بهبهان مصوب شده است، ادامه داد:این پروژه پتروشیمی در حال حاضر با 600 نیروی کار به فعالیت خود ادامه می دهد و طی 4 سال و در دو فاز با همکاری شرکت هلدینگ خلیج فارس، شرکت جهان پارس و سازه بهره برداری می شود.

    وی با بیان اینکه احداث این پالایشگاه گام بلندی در جهت توسعه منطقه است، یادآور شد:این زیرساخت ها در آینده توسعه همه جانبه بهبهان و آغاجاری را رقم می زند، البته پتانسیل احداث یک شرکت نفت و گاز در آینده ای نزدیک وجود دارد.

    نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:از وزیر نفت انتظار می رود که با حضور در بهبهان بازدیدی از روند پیشرفت فیزیکی پالایشگاه بهبهان داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها