عصر خودرو

ساخت نخستین بندر "رو-رو" ریلی کشور در بندر امیرآباد

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز یک هزار و ۸۵۰ متر ریل برای وصل شدن به شبکه سراسری ریلی از ساخت بندر "رو- رو"ریلی کشور در بندر امیرآباد خبر داد.

ساخت نخستین بندر "رو-رو" ریلی کشور در بندر امیرآباد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در بازدید از بندر امیرآباد در جمع خبرنگاران گفت: بندر امیر اباد یکی از بزرگترین بنادر دریای خزر است و در حال حاضر 4.5 میلیون تن ظرفیت دارد که با راه اندازی هفت اسکله به 7.5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: بندر امیرآباد دارای یک هزار و 60 هکتار پسکرانه است و این امکان را جهت سرمایه گذاری های بزرگ مهیا کرده است.

    آخوندی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 550 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب موافقت نامه در این بندر امضا شد و همه پروژها فعال و در حال اجرا است.

    وی با بیان اینکه در حال استحصال زمین برای گسترش پسکرانه بندر هستیم، افزود: یکی از مهمترین ویژگی و مزیت این بندر وجود اسکله «رو- رو» ریلی است به طوری که یک قطار می تواند در کشتی قرار گیرد و کشتی‌ها می توانند با وارد شدن به اسکله محموله را مستقیم وارد قطار کنند.

    آخوندی اظهار کرد: یک هزار و 850 متر ریل نیاز است تا بندر به شبکه سراسری ریلی وصل شود و این اولین بندر "رو-رو" ریلی در کشور است و توانسته موقعیت کشور را در منطقه خزر برجسته کند.

    وی درباره تسهیل در سرمایه گذاری در بندر امیرآباد افزود: با وصل کردن شبکه ریلی به شبکه جاده ای و رفع مشکلات حین کار بندر امیراباد سعی می شود تا موانع سرمایه‌گذاری کمتر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها