عصر خودرو

معاون وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان:

برجام موانع فراروی تعامل با ایران را برداشت

عصر بازار- معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان گفت: دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای و برجام موانع فراروی تعامل با ایران را از میان برداشته است و از این بابت باید به دیپلمات های ایرانی به خاطر این موفقیت تبریک گفت.

برجام موانع فراروی تعامل با ایران را برداشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'بلیزر' پنجشنبه در کارگاه جنبی دوازدهمین نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی،‌ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شیراز افزود: دولت آلمان علاقه مند به توسعه همکاری ها با ایران در زمینه های مختلف از جمله بخش کشاورزی است.
    معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان اظهار کرد: این کشور آمادگی دارد با طرح ریزی همکاری ها در حوزه کشاورزی با ایران، زمینه انتقال فناوری مورد نیاز در صنعت کشاورزی را نیز فراهم کند.
    وی با اشاره به سفرهای متقابل وزیران جهادکشاورزی ایران و تغذیه و کشاورزی آلمان به برلین و تهران در ماه های گذشته گفت: وزیر اقتصاد آلمان نیز هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.
    بلیزر گفت: روز هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران مذاکراتی چهار ساعته برای تعمیق همکاری های دوجانبه در بخش کشاورزی داشتیم و به نظر می رسد که در ماه های آینده، شاهد عملیاتی شدن توافق های دو کشور خواهیم بود.
    معاون وزیر تغذیه و کشاورزی جمهوری فدرال آلمان با اشاره به مشارکت انجمن کشاورزان کشور آلمان موسوم به DLG در برگزاری دوازدهمین نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی،‌ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شیراز گفت: این نمایشگاه، نخستین نمایشگاهی در خارج از مرزهای آلمان است که افزون بر 30 شرکت آلمانی در آن حاضر هستند.
    وی گفت: علاوه بر این نمایشگاه، شرکت های آلمانی در ماه های آینده در نمایشگاه های ایران فیس و ایران فود نیز شرکت خواهند کرد.
    در این جلسه که با حضور مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی ایران برگزار شد، معاون امور زراعت این وزارتخانه بر تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه با آلمان در بخش کشاورزی تاکید کرد.
    عباس کشاورز گفت: کشاورزان، کارشناسان و صاحب نظران بخش کشاورزی ایران در بسیاری از اقدامات موفقیت آمیز کشاورزی مانند فناوری صنایع لبنی، ماشین های کشاورزی، سموم و آفت کش ها و ... همکاری موثر آلمان را انکارناپذیر می دانند.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که انتظار ما برای دوره جدید، گسترش همکاری ها و هم افزایی بیشتر بین دو کشور از طریق تقویت بخش خصوصی است، اظهار امیدواری کرد: مذاکرات و توافق های صورت گرفته، فضا را برای گسترش این همکاری ها بین دو طرف هر چه زودتر فراهم کند.
    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این کارگروه بیان داشت: این استان با تولید حدود 10 درصد از محصولات زراعی و 17درصد تولیدات باغی، در این دو بخش مقام نخست را دارد.
    محمد مهدی قاسمی افزود: استان فارس با 364 هزار هکتار سطح زیرکشت دائمی محصولات کشاورزی حائز رتبه اول کشور است.
    فریدون فرقانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز آمادگی این اتاق و فعالان بخش کشاورزی استان را برای تشکیل نخستین موسسه تحقیقاتی نوآوری در بخش کشاورزی در فارس با مشارکت کشور آلمان اعلام کرد.
    دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی،‌ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شامگاه سه شنبه هفتم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شیراز گشایش یافت.
    نمایندگان 82 شرکت خارجی و 152 شرکت داخلی در این نمایشگاه بین المللی که تا پایان روز نهم اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت، توانمندی ها و دستاوردهای خود در عرصه کشاورزی را ارائه داده اند.
    بنا بر اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، کشور آلمان با مشارکت 35 شرکت بیشترین شرکت کننده را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است.
    بر این اساس، از هر یک از کشورهای فرانسه و ترکیه 16 شرکت، دو شرکت از کشور چین و 13 شرکت از کشورهای اسپانیا و هلند در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
    این نمایشگاه با مشارکت انجمن کشاورزان کشور آلمان موسوم به DLG برپا شده و این انجمن بین المللی دو نشست تخصصی جانبی این نمایشگاه را با حضور استادان دانشگاه و متخصصان آلمانی روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس برپا کرد.
    این نشست های تخصصی با موضوع مکانیزاسیون بخش کشاورزی، کاهش مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی، مسائل آب و آبیاری، کشت گلخانه ای و ... برگزار شد.
    جمهوری فدرال آلمان به مرکزیت برلین در قاره اروپا واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو