عصر خودرو

ارائه ۹ درخواست سرمایه گذاری خارجی به سازمان بنادر و دریانوردی

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ارائه ۹ درخواست سرمایه گذاری خارجی به سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت که این درخواست ها با طی مراحل اداری اجرا خواهند شد .

ارائه ۹ درخواست سرمایه گذاری خارجی به سازمان بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد سعید نژاد افزود : سرمایه گذاری خارجی گامی موثر و خوب برای توسعه زیر ساخت های بنادر کشور به شمار می رود .
    وی ادامه داد : درخواست سرمایه گذاری خارجی در بنادر کشور هم اکنون در سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی است و پس از بررسی ها ، اجرایی می شود .
    مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی همچنین به اثرات و تبعات برجام در فعالیت بنادر کشور اشاره کرد و ادامه داد : برجام باعث افزایش رغبت و استقبال سرمایه گذاری خارجی دراین مجموعه ها شده است .
    معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه را مهمترین برنامه امسال در خصوص بندر امیرآباد مازندران که یکی از بنادر مهم و اساسی کشور است ، اعلام کرد و افزود : قرار گیری این بندر درمنطقه ویژه از مزیت های مهم و افزایش استقبال برای سرمایه گذاری دراین بندر است.
    وی از توسعه بنادر با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را یکی از مهمترین برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و ادامه داد : برای این منظور حمایت برای انجام امور این مجموعه ها انجام می شود .
    سعیدی نژاد نگاه دولت تدبیر و امید برای توسعه زیر ساخت ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی را ویژه و حائز اهمیت دانست.
    وی تاکید کرد : همچنین توسعه همکاری با کشورهای همسایه از اولویت های برنامه ای سازمان بنادر و دریانوردی است که همه ساله این نشست ها با حضور و شرکت کشورها برگزار می شود .
    سال گذشته نشست پنج کشور حوزه دریای خزر در بندر امیرآباد مازندران برگزار شد .
    بندرآمیرآباد در حاشیه شرقی دریای خزر در حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است .
    بر اساس آمارهای رسمی پارسال بیش از دو و نیم میلیون تن کالا از بندر امیرآباد به کشورهای آسیای مرکزی ، روسیه و یا داخل کشور انتقال داده شد. همچنین بر اساس همین آمارها سال گذشته حدود نیمی از صادرات بیش از 500 میلیون دلاری مازندران از بندر امیرآباد به خارج از کشور صادر شد.
    گمرک امیرآباد علاوه بر فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ، فعالیت دو پایانه مواد نفتی شامل پایانه نفتی نکا و پایانه نفتی صدرا را به عنوان مخازن اختصاصی با ایجاد دفاترگمرکی در این دو پایانه تحت پوشش دارد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها