عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

کاهش ۴۰ درصدی واردات گندم با افزایش چشمگیر تولید داخل

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه امسال ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از محل تولید داخل تامین شد، گفت: با توجه به خرید محصول داخلی به منظور تأمین نیاز کشور، تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم وارد شده که بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۴۰ درصدی واردات گندم با افزایش چشمگیر تولید داخل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «سید سعید راد» با بیان اینکه به این ترتیب، واردات این محصول نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد کاهش‌یافته است افزود: نیاز سالانه کشور به گندم برای تولید نان و مصارف صنف و صنعت، مجموعاً حدود 11 میلیون تن است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: سال گذشته 4 و نیم میلیون تن گندم از محل تولید داخلی، خریداری و 6 میلیون و 400 هزار تن نیز وارد شده بود.

    وی با اشاره به اینکه برای تأمین نیاز داخلی و حفظ ذخایر استراتژیک، بخشی از گندم موردنیاز کشور از محل واردات تأمین می‌شود، تصریح کرد: این محصول از طریق کشتی‌های بزرگ وارد بنادر کشور شده و نسبت به تخلیه، بارگیری و ارسال آن‌ها به کانون‌های مصرف و مراکز ذخیره‌سازی گندم در سراسر کشور اقدام می‌شود.

    راد با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون، 7 میلیون و 200 هزار تن گندم توسط دولت به صورت تضمینی خریداری شده است، تصریح کرد: ارزش کل گندم‌های خریداری شده توسط دولت، 83 هزار میلیارد تومان است که تمامی وجوه آن به کشاورزان عزیز پرداخت شده است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سال گذشته، کل خرید تضمینی گندم، 4 و نیم میلیون تن بود، خاطرنشان کرد: امسال میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل، از افزایشی حدود 2 میلیون و 700 هزار تن برخوردار است که نشان‌دهنده رشد حدود 60 درصدی خرید این محصول نسبت به سال گذشته است.

     

    برچسب ها