عصر خودرو

مدیرعامل یک بازار آندرویدی خبر داد

فروش سهام بزرگترین بازار آندرویدی به خارجی‌ها تکذیب شد

ایرانی‌ها ۳۶ میلیارد تومان برنامه موبایل خریدند

عصر بازار- مدیرعامل یک بازار برنامه‌ آندرویدی با تکذیب خبر فروش سهام این شرکت به خارجی‌ها گفت: در ۵ سال گذشته توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ۳۶۶ میلیارد ریال درآمد کسب کردند و تنها در ۲ هفته نوروز ۹۵ کاربران ۳ میلیارد تومان برنامه موبایل خریدند.

فروش سهام بزرگترین بازار آندرویدی به خارجی‌ها تکذیب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سورنا ستاری امروز در گردهمایی 2 روزه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان صنعت موبایل (پنج‌شنبه‌ بازار) از سهم کم شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی انتقاد کرد و گفت:‌ تا زمانی که سهم شرکت‌های دانش‌‌بنیان از تولید ناخالص ملی کشور به حد معقولی نرسد، نیازمند فروش نفت و خام‌فروشی منابع زیرزمینی برای اداره کشور خواهیم بود.

    معاون فناوری رئیس جمهور با بیان آمار تعداد شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در کشور تصریح کرد: با وجود فعالیت 2300 شرکت دانش‌بنیان اما از نظر تعداد شرکت‌های این حوزه در حد قابل قبولی نیستیم که البته همین تعداد شرکت تاکنون 12 هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

    وی همچنین با اشاره به برگزاری گردهمایی 2 روزه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان صنعت موبایل با حمایت کافه‌بازار گفت: فعالان این بازار با تکیه بر نوآوری فعالیتی را رقم زده‌اند و افراد زیادی را از استخدام دولتی بی‌نیاز کرده‌اند.

    ستاری همچنین نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در کشور را دارای موانع متعددی دانست و توضیح داد: در دولت و جامعه تفکرات منسوخی وجود دارد که مهم‌ترین مشکل معاون علمی ریاست جمهوری برای ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان است و این تفکرات با روش قدیمی همخوانی ندارد.

    معاون فناوری رئیس جمهور بر اصلاح زیست‌بوم کارآفرینی در کشور تأکید کرد و گفت: توسعه شتاب‌دهنده‌ها، اصلاح محیط کسب و کار، ایجاد معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات سربازی برای فارغ‌التحصیلان برتر از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به پا گرفتن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور کمک کند.

    در این گردهمایی حسام آرمنددهی مدیرعامل کافه‌بازار از جهش در صنعت برنامه‌های آندرویدی ایران خبر داد و گفت: 2 سال گذشته شاهد رونق و شکوفایی اپلی‌کیشن‌های ایرانی بوده‌ایم.

    وی گفت: در نوروز 95 بیش از 3 میلیارد اپلی‌کیشن از کافه‌بازار خریداری شده است و در 5 سال راه‌اندازی این صنعت 16 هزار توسعه‌دهنده 366 میلیارد ریال کسب درآمد کردند.

    آرمنددهی همچنین با اشاره به آماری از فعالیت کافه‌بازار اظهار داشت: در حال حاضر 10 میلیون حساب کاربری در این بازار فعال است و این اپلی‌کیشن 30 میلیون بار نصب فعال شده است و هر روز به طور متوسط 4 میلیون کاربر از این بازار استفاده می‌کنند.

    وی یادآور شد:‌ بیش از 80 درصد برنامه‌های این بازار آندرویدی ایرانی هستند و گروه ابزارها، ارتباطات و کاربردی در کنار بازی‌ها محبوب‌ترین نرم‌افزارها بین کاربران ایرانی به شمار می‌آیند.

    مدیرعامل کافه‌بازار همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر فروش سهام بزرگترین بازار آندرویدی و بزرگترین فروشگاه اینترنتی به یک شرکت خارجی گفت: در 3 سال اخیر هیچ نقل و انتقال سهامی انجام نشده و تنها مقداری سهام به کارمندان خود کافه‌بازار فروخته شده است.

    آرمنددهی همچنین درباره برخورد با محتوای مجرمانه در حوزه اپلی‌کیشن افزود: طبق قوانین میزبانی و قوانین کپی‌رایت عمل می‌کنیم و اگر تذکری درباره اپلی‌کیشن خاصی دریافت کنیم، آن را به شرکت‌های میزبانی منتقل کرده و مشکل را حل می‌کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها