عصر خودرو

پارسال ایران ٢٤٤ میلیون لیتر گازوییل به آسیای میانه و افغانستان صادر کرد

عصر بازار- میزان صادرات گازوییل ایران به افغانستان و کشورهای آسیای میانه در سال ۱۳۹۴، میزان ٢٤٤ میلیون لیتر بود.

پارسال ایران ٢٤٤ میلیون لیتر گازوییل به آسیای میانه و افغانستان صادر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، از زمان راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان گاز تحویل شده به نیروگاه‎ها افزایش یافته و از مصرف سوخت مایع آنها مانند گازوییل و نفت کوره کاسته شده است.
    با توجه به کاهش قابل توجه مصرف گازوییل در ایران از دو سال پیش، واردات این محصول متوقف و ایران به صادرکننده گازوییل تبدیل شد.
    به گفته «سیدناصر سجادی» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، پارسال روزانه پنج میلیون لیتر گازوییل از ایران به بازارهای بین المللی صادر شد.
    بخشی از گازوییل صادراتی ایران از طریق مرزهای زمینی و بخشی دیگر از طریق مسیرهای دریایی به بازارهای آسیای جنوب شرقی و سایر بازارها صادر می شود.
    کشورهای آسیای میانه و افغانستان از خریداران اصلی گازوییل ایران به شمار می روند؛ به گونه ای که پارسال ٢٤٤ میلیون گازوییل به این مناطق صادر شد.
    در همین پیوند، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی اعلام کرد: پارسال از طریق مرزهای دوغارون، سرخس و لطف آباد، ٢٤٤ میلیون و ٦٨ هزار و ٤١١ لیتر گازوییل فروخته یا به صورت مستقیم صادر شد.
    به گزارش وزارت نفت، «محمدمهدی قرایی» افزود: از این مقدار، نزدیک به 180 میلیون و پنج هزار لیتر به وسیله شرکت های صادراتی و تعاونی مرزنشینان به خارج از کشور فرستاده شد.
    وی گفت تعاونی های مرزنشینان ٤٥ میلیون و ٦٣٣ هزار و ٣٨٦ لیتر و صادرات مستقیم از انبارها بیش از ١٣٤ میلیون و ٣٧١ هزار لیتر گازوییل به بیرون مرزهای کشور صادر کردند.
    قرایی همچنین درباره فروش مرزی گازوییل گفت: فروش مرزی گازوییل در سال 13٩٤ از طریق جایگاه های دوغارون، لطف آباد و سرخس و سازمان همیاری ٦٤ میلیون و ٦٣ هزار و ٤٢٦ لیتر بود.
    بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال میزان صادرات گازوییل به 15 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.
    مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‏‎های نفتی گفت: از آغاز سال 1395 تا پنجم اردیبهشت ماه، به طور میانگین روزانه 9 میلیون و 200 هزار لیتر گازوییل به خارج از کشور صادر شده است اما در نظر داریم میزان صادرات را تا پایان امسال به 15 میلیون مترمکعب در روز افزایش دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها