عصر خودرو

امروز در تالار بورس کالا؛

رقابت برای خرید محصولات شیمیایی بالا گرفت

عصر بازار- بررسی معاملات محصولات شیمیایی امروز در بورس کالای ایران نشان می دهد که برخی از کالاها با رقابت خریداران به فروش رسیدند.

رقابت برای خرید محصولات شیمیایی بالا گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، منومر وینیل استات، دی اتیل هگزانول، دی اتانول آمین، منواتیلن گلایکول پتروشیمی شازند با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند.

    استایرن منومر پتروشیمی پارس نیز تقاضایی بیش از عرضه داشت، اما نهایتا با قیمت پایه توسط معامله گران خریداری شد. عرضه 2016 تنی این کالا 3432 تن تقاضا داشت و با قیمت پایه 3 هزار و 432 تومان معامله شد.

    در همین حال عرضه 330تنی دی اتیل هگزانول 1078 تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن 2 هزار و 428 تومان و میانگین نرخ خرید این کالا هم 2هزار و 746 تومان رقم خورد.

    امروز بیشترین تقاضا هم برای منومر وینیل استات شازند رقم خورد به طوری که عرضه 550 تنی این کالا 11 هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه آن 2 هزار و 780 تومان بود و میانگین خرید آن هم 2 هزار و 784 تومان رقم خورد، بیشترین قیمت خرید این کالا هم 2 هزار و 860 تومان بود.

    علاوه بر محصولات پتروشیمی شازند، امروز اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان نیز که به صورت سلف عرضه شده بود با رقابت از سوی خریداران روبه رو شد، عرضه 100 تنی این کالا 440 تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن یک هزار و 954 تومان و قیمت خرید آن هم 2 هزار و 149 تومان رقم خورد. به گفته کارشناسان بازار عرضه اندک این کالا یکی از دلایل رقابت برای خرید آن توسط مصرف کنندگان عنوان شده است.

    با این حال آرگون پتروشیمی شیراز و الکیل بنزن خطی سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران مشتری نداشتند. کریستال ملامین پتروشیمی خراسان، ارتوزایلین پتروشیمی بوعلی، اسیداستیک فن آوران، سودسکایتک بندرامام و منواتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون و فرسا شیمی نیز با استقبال اندک خریداران مواجه شدند و بخشی از تناژ آنها وارد سیستم مچینگ شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها