عصر خودرو

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سنای بلژیک:

تسهیل روابط بانکی پایه برقراری روابط اقتصادی است

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سفر مسئولان کشورهای اروپایی به ایران بیشتر در جهت گسترش همکاری های اقتصادی است و برای اجرایی شدن این امر نیازمند مراودات بانکی میان کشورهاست که هنوز این مشکل در برخی کشورها برطرف نشده است.

تسهیل روابط بانکی پایه برقراری روابط اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی لاریجانی امروز (چهارشنبه) در دیدار با کریستین دوفرین رئیس مجلس سنای بلژیک گفت: سابقه رابطه ایران و بلژیک بسیار طولانی است، اما در دوران تحریم سطح روابط کاهش یافت که امیدواریم با توافقات صورت گرفته بتوانیم سطح روابط را گسترش دهیم.

    وی با اشاره به نقش پارلمان‌ها در گسترش ارتباطات میان دو کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل مجلس دهم در آینده نزدیک سعی می کنیم که گروه دوستی ایران و بلژیک را به سرعت تشکیل دهیم و همچنین کمیسیون امنیت و سیاست خرجی هم می تواند ارتباط نزدیک‌تری با پارلمان بلژیک داشته باشد.

    لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به مبحث روابط اقتصادی و زمینه های گسترش این روابط اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه هایی مانند خط آهن، دارو و وسایل پزشکی، بازسازی صنایع، نفت و گاز و انرژی های پاک فعال بوده و زمینه های سرمایه گذاری برای کشورهای خارجی در این زمینه ها بالاخص با استفاده از فاینانس مهیاست.

    وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی ایران متذکر شد: خصوصی سازی یکی از اقدامات اقتصادی مهمی بود که در سال های اخیر در ایران به صورت عملی اجرایی شد و ما قانونی را در پارلمان به تصویب رساندیم که بخش‌های باقیمانده در اختیار دولت هم به بخش خصوصی سپرده شود و جهت تسهیل روابط اقتصادی هم دو قانون مصوب کردیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی همکاری‌های فرهنگی را از جمله اقدامات توسعه دهنده روابط دو کشور دانست.

    رییس قوه مقننه در بخش سوم سخنان خود به مسائل منطقه‌ای اشاره و تصریح کرد: برقراری امنیت در منطقه خاورمیانه برای اتحادیه اروپا نیز حائز اهمیت است زیرا نتیجه مخاطرات در منطقه گریبانگیر کشورهای اروپایی هم شده است که مهمترین آن حملات تروریستی صورت گرفته و افزایش مهاجرت بدین کشورها می باشد.

    همچنین در این دیدار رئیس مجلس سنای بلژیک گفت: سابقه روابط 150 ساله با کشور ایران بهترین دلیل حضور ما در کشور شماست.

    وی خاطر نشان کرد: لازم است که در اینجا به دلیل برگزاری انتخابات خوبی که در ایران انجام شد، تبریک بگویم و امیدوارم دور دوم انتخابات هم به خوبی برگزار شده و بتوانیم با مجلس جدید هم ارتباط خوبی را برقرار کنیم.

    رئیس مجلس سنای بلژیک تصریح کرد: کشور ما از نظر وسعت کوچک اما بسیار تاثیرگذار است، زیرا بلژیک از جمله بنیانگذاران اتحادیه اروپاست و نقش مهمی در این اتحادیه دارد.

    وی با اشاره به زمینه های موجود جهت همکاری با ایران، اظهار داشت: بلژیک در زمینه پزشکی بیولوژیک، داروسازی و هوا - فضا تجارب ارزشمندی دارد که می تواند در این زمینه‌ها با ایران همکاری مناسبی داشته باشد.

    دوفرین تسهیل در امور بانکی را پایه امکان برقراری روابط اقتصادی میان دو کشور خواند و تصریح کرد: ما به عنوان قوه قانونگذاری توصیه های لازم را در این خصوص خواهیم داشت، زیرا می دانیم کلید ارتباط اقتصادی تسهیلات بانکی است.

    وی با اشاره به وجود بندر بزرگی که در شمال کشور بلژیک وجود دارد، گفت: انرژی خیلی زیادی در این بندر نهفته است که می تواند در زمینه ترانزیت دریایی با ایران همکاری داشته باشد.

    رئیس مجلس سنای بلژیک در ادامه خاطرنشان کرد: گفت وگوی میران ایران و اتحادیه اروپا درخصوص مسائل منطقه ای بسیار حائز اهمیت است.

    وی همچنین با اشاره به اینکه کشور بلژیک هم قربانی خشونت بوده، متذکر شد: باید با پدیده تروریسم به طور جدی مبارزه کنیم زیرا عواقب ظهور این پدیده دامنگیر کشورهای اروپایی هم شده است و این نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه این روند حتما شاهد حوادث ناگواری در آینده خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو