عصر خودرو

امیدواری کره جنوبی به جهش در مناسبات تهران - سئول در سفری «بسیار خاص»

عصر بازار- دبیر ارشد نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در امور خارجی با استفاده از اصطلاح «بسیار خاص» برای سفر «پارک گئون هی» به ایران، ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند جهشی مناسب در روابط دو کشور در زمینه های مختلف ایجاد کند.

امیدواری کره جنوبی به جهش در مناسبات تهران - سئول در سفری «بسیار خاص»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «کیم کیو هیون» که روز چهارشنبه میزبان خبرنگاران رسانه های مختلف کره ای بود تا آنان را در جریان این سفر قرار دهد، این سخنان را بیان کرد و گفت که برای کره جنوبی این سفر دارای اهمیت فوق العاده ای است.
    وی با اعلام اینکه سفر عالی ترین مقام کره ای برای این کشور «بسیار خاص» و ارزشمند است یادآور شد: نهاد ریاست جمهوری تلاش دارد و بسیار علاقمند است تا او به عنوان اولین رئیس جمهوری کره جنوبی که به ایران می رود، دیدارهایی را با مقامات عالی این کشور در راستای توسعه مناسبات داشته باشد.
    «کیو هیون» همچنین یادآور شد: ما به دنبال گسترش روابط و امضای قراردادهایی با ایران در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، تجاری، ارتباطات، فناوری، مخابرات و انرژی هستیم و امیدواریم این سفر فرصت مناسبی برای تحقق موارد یاد شده ایجاد کند.
    او در همین رابطه اضافه کرد: هیات تجاری که «پارک» را در سفر به تهران همراهی می کند بزرگترین هیاتی است که تاکنون همراه با وی به یک کشور خارجی می رود.
    دبیر ارشد نهاد ریاست جمهوری کره، این هیات را متشکل از نمایندگانی از شرکت ها و صاحبان صنایع بزرگ نام برد که فرصت این سفر را برای خود مغتم شمرده و امیدوارند به برنامه هایی که از پیش آن را تدوین کرده اند، دست یابند.
    «کیو هیون» در عین حال ابراز امیدواری کرد که ارزش مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی که در سال 2011 بالغ بر 17 میلیارد بود و تحریم ها باعث کاهش آن شد، بار دیگر افزایش یابد.
    او گفت که با اجرای برجام و لغو تحریم های ایران، کره بسیار امیدوار است بار دیگر حجم مبادلات تجاری اش با تهران با افزایش قابل توجه همراه باشد.
    «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی 12 اردیبهشت ماه جاری سفری سه روزه به تهران خواهد داشت.
    قرار است در سفر وی به تهران که به دعوت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صورت گرفته، اسناد مهمی در خصوص گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف امضاء شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها