عصر خودرو

لاریجانی در نشست خبری با رئیس مجلس بلژیک:

مذاکراتی برای توسعه اقتصادی بین ایران و بلژیک صورت گرفت

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیدار با رئیس مجلس سنای بلژیک بر توسعه اقتصادی و برداشته شدن موانع تأکید شد، گفت که این سفر مقطع جدیدی برای همکاری‌های دو کشور به وجود آورده است.

مذاکراتی برای توسعه اقتصادی بین ایران و بلژیک صورت گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در نشست خبری با کریستین دوفرین،‌ رئیس مجلس سنای بلژیک ضمن ابراز خوشحالی از حضور این هیأت پارلمانی در ایران، گفت: ما با کشور بلژیک از نظر دیپلماتیک یک رابطه طولانی داشتیم و همکاری‌های تجاری نسبتاً پیوسته‌ای را در تاریخ گذشته مشاهده کردیم.

    وی با بیان اینکه حضور رئیس مجلس سنای بلژیک در ایران فرصتی برای ایجاد حرکت قوی‌تر در روابط دو کشور محسوب می‌شود به مذاکرات انجام شده در دیدار با رئیس مجلس سنای بلژیک اشاره و اظهار کرد: در این مذاکرات به گسترش روابط پارلمانی دو کشور تأکید شد و اینکه زمینه‌های فعال شدن گروه‌های دوستی و کمیسیون‌های سیاست خارجی دو کشور فراهم شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش زیادی از مذاکرات حول موضوع توسعه اقتصادی بین دو کشور و برداشته شدن موانع پیش رو بود، گفت: بحث‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت. بحث دیگر مذاکرات مربوط به شرایط منطقه و بحران تروریستی در منطقه بود. تروریسم مشکل اساسی برای همه کشورها از جمله اروپا و به خصوص بلژیک است که چند وقت پیش حرکت تروریستی ناگواری در این کشور حاصل شد. موضوعی که ما به خاطر آن در گذشته و حال ابراز تأسف کردیم.

    لاریجانی در پایان کل مذاکرات را بسیار سازنده و مثبت خواند و از رئیس مجلس سنای بلژیک و هیأت همراه برای قبول دعوت و حضور در ایران قدردانی کرد و گفت که عملاً مقطع جدیدی برای همکاری‌های دو کشور به وجود آمده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها