عصر خودرو

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد

اوپک، چین و ایران بیشترین تاثیر را بر بازار نفت دارند

عصر بازار- نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تولید مازاد اوپک، رکود اقتصادی در چین و بازگشت ایران به بازار نفت مسائلی هستند که بیشترین تاثیر را بر افکار فعالان بازار نفت وارد کرده‌اند.

اوپک، چین و ایران بیشترین تاثیر را بر بازار نفت دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تحقیقات شرکت حقوقی کلاید & کو نشان می‌دهد که با توجه به اینکه مقدار عرضه تعیین‌ کننده اوپک تاثیر قابل توجهی روی قیمت‌ها دارد، سیاست این سازمان مهم‌ترین فاکتور ژئوپلتیک تاثیر‌گذار روی تجارت نفت و گاز در شرایط کنونی است. سه چهارم تمام پاسخ‌دهندگان در این تحقیق اوپک را مهم‌ترین مساله در بازار می‌دانند.

    در همین حال نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی چین باعث دردسر 50 درصد پاسخ‌دهندگان شده که از بین تولید‌کنندگان، شرکتهای اکتشاف نفت، شرکت‌های مالی و تاجران سراسر جهان انتخاب شده‌اند.

    به رغم رکود صنایع سنگین چین این کشور همچنان در حال افزایش واردات نفت در قیمت‌های پایین کنونی است، اما تقاضا همچنان برای بالا‌بردن قیمت‌ها ناکافی به نظر می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها