عصر خودرو

یک تحلیلگر بازارسرمایه:

بودجه رویکرد مثبتی به بورس دارد

عصر بازار- یک تحلیلگر بازارسرمایه معتقد است: اگرچه برآیند نظرها به این صورت است که در ادامه اردیبهشت‌ماه، روند افزایشی پیش رو داشته باشیم اما این مسیر صعودی مشابه روند افزایشی که در زمستان سال گذشته داشتیم نخواهد بود و به آن قدرت نیست.

بودجه رویکرد مثبتی به بورس دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بورس تهران این روزها یک خط در میان بر مدار منفی و مثبت می‌چرخد. این افت و خیزها از چه عواملی نشات گرفته این موضوعی است، احسان‌رضاپور تحلیلگر بازارسرمایه در این باره اظهار کرد: اخبار و عدم پوشش تحقق انتظار فعالان در گزارش‌‌های 12‌ماهه شرکت‌ها و اخبار سیاسی اقتصادی ضد و نقیضی که اثراتی بر بازار سرمایه گذاشت، باعث شد تا بازار در مقطع کوتاهی ریزش قابل توجه پیدا کند.

    او افزود: حتی بسیاری از سهام شرکت‌هایی که در سه ماه پایانی سال گذشته رشد داشتند و کانون توجه بازار بودند، ریزش بسیاری داشتند که این مساله باعث نگرانی بسیاری از سهام‌داران شد و موجب افزایش عرضه‌ها در بازار و خروج عده‌ زیادی از سرمایه‌گذاران شد‌.

    به گفته این کارشناس بورس، اگرچه بخشی از این ریزش شدید در بازار سرمایه هیجانی بود ولی بعد از این ریزش شدید، خیلی از سهام‌داران متوجه شدند که قیمت‌ها به قیمت‌های جذابی رسیده‌‌اند، در نتیجه طی این روزها، مجددا اقدام به خرید کردند. که این مساله باعث شد تا بازار روند افزایشی داشته باشد.

    او معتقد است: اگرچه برآیند نظرها به این صورت است که در ادامه اردیبهشت‌ماه، روند افزایشی پیش رو داشته باشیم اما این مسیر صعودی مشابه روند افزایشی که در زمستان سال گذشته داشتیم نخواهد بود و به آن قدرت نیست.

    این کارشناس بازار سهام  تاکید دارد: عواملی که می‌توانند زمینه‌ساز رشد در بازار سرمایه کشور شوند، رشد قیمت‌های جهانی کالاها‌، بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی در کشور، انتشار اخبار قطعی از توافقات و تعاملات شرکت‌های کشور با رقبای بین‌المللی که می‌تواند تاثیر پایدارتری بر بازار سرمایه‌ داشته باشد، کاهش نرخ سودبانکی و... هستند.

    رضاپور خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه 95 اگر بحث‌های عمرانی و حمایت از تولید و تولید‌کننده بیشتر شود، می‌‌تواند موجب افزایش اعتماد سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری در بورس شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها