عصر خودرو

قیمت سنگ‌آهن و فولاد جهانی به روند نزولی خود ادامه داد

عصر بازار- با توجه به افزایش هزینه معاملات توسط مقامات بورس چین که به منظور کاهش نقش سفته‌بازان انجام شد، قیمت سنگ‌آهن و فولاد در چین بار دیگر کاهش یافت.

قیمت سنگ‌آهن و فولاد جهانی به روند نزولی خود ادامه داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بورس کالای دالیان برای دومین بار در این هفته، هزینه تراکنش‌ها را روی معاملات سنگ‌آهن، زغال‌سنگ و دوده افزایش داد. دیگر بورس‌های کالا در شانگهای و ژنگ‌ژو محدودیت‌های مشابهی را به منظور ایجاد آرامش مجدد در بازارها اعمال کردند.

    وانگ دی تحلیلگر سی‌اریو در پکن با اشاره به محدودیت‌های معاملاتی اعلام کرد: «به نظر من این محدودیت‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود. این موضوع باعث کاهش گمانه‌زنی‌ها و سفته‌بازی از سوی سرمایه‌گذاران خرد خواهد شد.»

    تحلیلگران اعلام کردند افزایش هزینه‌های زیرساختی در چین می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت سنگ‌آهنی شود که سال‌ها به دلیل عرضه مازاد با افت مواجه شده بود.

    رشد سریع قیمت‌ها به اصول عرضه و تقاضا در بازارهای کالایی ضربه زده است و تحلیلگران هشدار داده‌اند که خطر اصلاح بزرگتری در راه خواهد بود.

    تحلیلگران سیتی‌گروپ اعلام کردند: «اگر قیمت‌ها در چین از قیمت‌های بنیادین فاصله زیادی بگیرد، بازارها در چین اعتبار خود را از دست خواهند داد که این اتفاق همانند اتفاقی خواهد بود که در بازار سهام رخ داد.»

    هر تن سنگ‌آهن ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با افت 6 درصدی برای دومین روز متوالی 432 یوآن معامله شد. زغال‌سنگ نیز در بورس کالای دالیان با افت ماکسیمم 6 درصدی مواجه شد.

    در بورس آتی شانگهای، قیمت هر تن میلگرد ساختمانی با افتی 4.8 درصدی به 2472 یوآن رسید.  بورس چین اعلام کرده که به دقت نوسانات بازار را رصد کرده و در صورت لزوم اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو