عصر خودرو

ادامه روند نزولی تورم بخش تولید در فروردین ۹۵

تورم تولیدکننده ۴.۵ درصد شد

عصر بازار- در حالی که نرخ تورم نقطه به نقطه بخش تولید در فروردین ۹۵ بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رقم ۳.۵ درصد تثبیت شده، نرخ تورم میانگین این بخش از ۴.۹ درصد در اسفند ۹۴ به ۴.۵ درصد در فروردین ۹۵ رسیده است.

تورم تولیدکننده ۴.۵ درصد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی گزارش مربوط به شاخص تورم تولیدکننده در فروردین 95 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه 95 نسبت به دوازده ماه منتهی به فروردین 94 به‌میزان 4.5 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.

    شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در فروردین ماه 95 به عدد 216.3 رسید که نسبت به ماه قبل 0.2 درصد افزایش داشته است. شاخص مذکور درفروردین ماه 95 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 3.5 درصد افزایش داشته است.

    بر اساس این گزارش، بخش آموزش با تورم نقطه به نقطه 21.8 درصدی ازمیان 9 گروه اصلی و اختصاصی مورد بررسی بالاترین میزان تورم را داشته است. بعد از آموزش، تورم بخش بهداشت و مددکاری اجتماعی با نرخ 19.5 درصدی در رتبه دوم قرار دارد.

    تورم بخش کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری اما نه تنها افزایش نداشته بلکه تورم نقطه به نقطه این گروه 0.8 درصد کاهش یافته است. بخش ساخت (صنعت) هم با تورم 0.5 درصدی کمترین میزان رشد تورم را تجربه کرده است.

    میزان تورم دیگر زیربخش‌های بخش تولید در فروردین 95 را می‌توانید در نمودار زیر ملاحظه کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها