عصر خودرو

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

انتقاد از تعیین سقف ۱۵۰ میلیونی برای مسکن قسطی

عصر بازار- رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه تعیین سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای مسکن قسطی محدودیت ایجاد می‌کند، گفت: در آخرین مذاکرات کارمزد بانک مسکن ۲ تا ۳ درصد تعیین شده است.

انتقاد از تعیین سقف ۱۵۰ میلیونی برای مسکن قسطی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسن محتشم  با اشاره به اینکه پروژه فروش قسطی مسکن در عمل به اجرا نرسیده است، گفت: بانک مسکن اعلام آمادگی کرده تا فروش اقساطی را انجام دهد اما مشکل این است که سقف 150  میلیون تومان را تعیین کرده که این یک محدودیت ایجاد می‌کند.

    وی، سقف 150  میلیون تومان اقساط را یک عامل بازدارنده برای معاملات دانست و افزود: مسئول توافق میان فروشندگان و خریداران انبوه سازان هستند و بانک فقط نقش تضمین کننده را دارد، این در شرایطی است که بانک پولی پرداخت نمی کند بلکه کارمزد هم می‌گیرد، بنابراین تعیین سقف مبلغ اقساط ضرورتی ندارد.

    رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق و کار مدونی بر روی طرح انجام نگرفته است، اظهار داشت: مشخص نیست که خریدار باید چگونه به انبوه سازان مراجعه داشته باشد اما اگر تمامی این مسائل حل شود، شرایط خوبی برای بازار مسکن ایجاد می‌کند.

    محتشم در خصوص کامزد بانک مسکن بابت ضمانت فروش قسطی مسکن، گفت: ظاهرا با توافقی که به تازگی انجام شده، 2 تا 3 درصد برای کامزد تعیین شده که باید از سوی خریدار پرداخت شود، البته در مذاکرات قبلی 5 درصد تعیین شده بود که از نظر ما مبلغ زیادی بود.

    وی با اشاره به اینکه تعیین سقف 150 میلیون تومان باعث می شود که استقبال زیادی از این طرح نشود، گفت: کارمزد بالا منطقی نیست و اگر قرار باشد تا این طرح به اجرا نرسد یا استقبال چندانی از آن نشود، تاثیری را در بازار مسکن نخواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها